[linux-baslangic] Re: Bir Qayla=F0=FDn=20sorular=FD?=

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 08 Apr 2003 - 01:00:21 EEST

    Mucip ILBUGA wrote:
    > Selamlar;
    > Cok ozur dileyerek soze baslayayim. Linux'da cok ama cok yeniyim.
    > Ancak neden surekli Mandrake onerdiginizi izah edebilir misiniz?

      Aslinda Deniz Hanim guzel aciklamis nedenleri.

      Bir iki ek yaparsak, bu konu basligi altinda vurgulamaya calistigim
    sey "bol yazilimli, guncel ve kullaniciya az is cikartan (download
    dahil) bir dagitim" onermeye calismamdi.

      Oncelikle Gelecek 2.0 in cikis tarihini hatirlamiyorum. Ancak
    ftp://ftp.linux.org.tr/pub/gelecek/iso/2.0 adresindeki dosyalar 10 Nisan
    2002 yi gosteriyor, buyuk ihtimalle bu tarihten once cikmisti.
    Icerisindeki tum programlari guncellemek (ki icq mutlaka guncellenmeli)
    bayagi zaman alacaktir, ancak mandrake 9.1 yeni cikti.

      Gelecek, Redhat vs. ile kiyaslandiginda (Suse konu disi tutuyorum
    cunku iso image leri legal olarak yok, internetten indirmek de zaman
    alacagi icin ev kullanicisi icin kulfet getiriyor) Mandrake diger
    dagitimlari boyut olarak en azindan ikiye katliyor, ki bu da son
    kullanici icin kurcalayip inceleyebilecegi ve secebilecegi tonla
    programin "kurulum cd lerinde hazir gelmesi" demek oluyor.

      Ayrica yapi olarak Mandrake nin son kullanici icin uyguladigi
    ozellikler (ornegin mandrake denetim masasi, ki yast bile bence bu kadar
    son kullanici dostu degildir, kde gnome vs. icin ortak menuler vs.) hem
    islevsellik hem de gorsellik dusunuldugunde son kullanicinin gozunu
    kamastiriyor.

      Donanim tanitma konusunda da gayet basarili, Turkce destegi de.

      Bu yuzden sahsi kanaatim, bilgisayara yeni baslayanlara belki baska
    dagitimlar onerilebilir, ama wimdoz dan gelenlere kesinlikle tavsiyem
    "once bir mandrake kullanin".

      Not : Mandrakesoft ile hic bir maddi bagim yoktur:)

      Not_2: Kendi dusuncelerimi elimden geldigince net yazmaya calistim.
    Umarim bir yanlis anlamaya sebep olmam.

      Not_3: Elbette "biz Turklerin de bir dagitimi var" diyebilmek guzel
    birsey :) Umarim Turkuaz'in basina gelenler Gelecek'in basina gelmez.

      Saygilar,
      Onur Kucuk