[linux-baslangic] Re: Slackware konfigirasyon dosyaları yerleri?

---------

From: Q=FDnar_Y=FCz=FCg=FCll=FC?= (yuzugullu@softhome.net)
Date: Thu 03 Apr 2003 - 02:11:59 EEST

    Ben uzun süre linux dünyasından uzaklaştıktan (askerlik dolayısıyla)
    sonra slackware 9.0 ile yeni bir başlangıç yaptım. Slackware RedHat ve
    Mandrake'den farklı olarak SYSV yerine BSD tarzı betikler (scriptler)
    ile açılıyor. Slackware'de ayarların büyük bölümü /etc/rc.d/ klasörünün
    içinde yer alan rc.??? şeklindeki betiklerden sağlanıyor. Örneğin
    "rc.keymap" konsolda kullanılacak klavye seçimi içindir (not: burada
    "loadkeys trq" diyerek türkçe klavye yüklemeniz mümkün).

    Arkadaşımız "setup" yok demiş ama aslında gizli bir şekilde var.
    konsoldan "pkgtool" ("s" takısıda olabilir şimdi anımsayamadım) dersen
    karşına bir menü çıkacaktır, oradan setup bölümüne geçip kurulumdaki tüm
    ayarlara erişebilirsin.

    Ağ ayarlarını da "netconfig" vaasıtasıyla yapıyor bu sürüm (gene buraya
    da "pkgtool"dan erişmen mümkün.

    Sahip olduğun donanımlara destek için "/etc/rc.modules" dosyasında
    ilgili bölümün başındaki "#" işaretini kaldırman yeterli. Örneğin ses
    kartın cmedia ise buraya "sound" bölümünde "/sbin/modprobe cmpci" yazman
      yeterli. Sıradan kullanıcılarında ses kartından faydalanmalarını
    istiyorsan konsolda "chmod 666 /dev/dsp" yazman yeterli.

    Eğer ingilizce biliyorsan http://jetblackz.freeservers.com/index.html
    adresine bir bakmanı öneririm. Orada değişik dağıtımlara ilişkin pratik
    kurulum ve ayarlamaları içeren yazılar bulacaksınız.

    Umarım faydalı olabilmişimdir...

    NOT: Türkçe yazıtiplerinin yüklenmesi veya benzeri sorunlarınız olursa
    yardımcı olmaya çalışırım.