[linux-baslangic] kurulum problemi

From: suse redhat (susehat@yahoo.com)
Date: Sun 27 Oct 2002 - 11:06:20 EET

merhaba;

linux kurulumlariyla basim dertte..eger yardimci olrsaniz sevinirim:makinamda win98 ve win2000 farkli partitionda(c:2000 d:98) paralel sorunsuz çalisiyordu.suse 7.1 i baska bir part. a kurdum ve acilisa(MBR) lilo yukledim(bunu kurulum esnasinda yaptim)default olarak linux acilisi vemistim daha sonra bunu dos/windows acilis secenegiyle degistirmeye karar verdim ama suse icindeki yast ve yast2 bunu basaramadi(can't write to MBR uyarisi-bir arkadas bunu lilo 1024.bytedan sonra yazamaz! seklinde yorumladi)sadece acilisi diskete almayi basarabidi. neyse suse zaten donanimla ilgili çok problem cikardi ve redhat 7.3 kurdum(butun linux kurulumlarim cd den yukleyerk) ama redhat kurulumda lilo veya grub gibi seceneklerin her ikisini de MBRye yazamadi-hemde acilisa linux default vermeme ragmen(kurulum basariyla tamamlaniyor lilo veya grub mbrye yaziliyor mesaji geliyor oda ne? mbr aski tas eski hamam normal win açilisi. /*buraya kadar okuduysaniz grçekten tesekkurler */ benim linux bozuk deyip redhat 7.2 denedim ayni
 problem.

disk durumu(toplam 30 gb)

c:fat32(5gb) d:fat32(5gb) e:fat32(3gb) f:ext2(4777 mb) g:fat32(10gb) ayrica swap alani da 243mb(ram 128 100mhz cpu pent2 450) ve partitionlarda herhangi bir problem olmadigina eminim linuxu hda9 olarak gorulen kisma / seklinde kuruyorum ve swap alani hda10. diger tum diskleri de kendi isimleriyle mount ettim(mesela dev/hda2 yi dev/hda2 seklinde)

not:su an baska bir makinaya kurulu bir redhat 7.3 boot disketini(o makinada hda6ya kurulu)yeniden o makinada olusturup kurulum yerini hda9 gibi gostermenin yolu var mi? olsa bile ise yarar mi?

iyi çalismalar..

Y! Web Hosting - Let the expert host your web site