[linux-baslangic] Re: F-Klavye

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Mon 21 Oct 2002 - 08:33:46 EEST

Cumartesi 19 Ekim 2002 21:23 sularında, Yavuz S. AYDIN şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> Yolladığınız linkte söylenilenleri daha önce denedim. Ayrıca pekçok help
> file'larda tanımlı işlemleri günlerce denedim. Ancak klavye F-Turkish
> olarak görünmesine rağmen, klavye Q olarak çalışmaya devam ediyor.
> Teşekkürler,

Selam,

Eğer tr dosyasını yerine kaydettiyseniz ve
ayarları yapmış olmanıza rağmen
X altında hala Q klavye ile karşılaşıyorsanız,
bir xterm açıp

setxkbmap tr -variant tr_f

komutunu girdiğinizde
klavyeniz Q bile olsa F'e dönmesi gerekir.

Bir dener misiniz?

Bu çalışıyorsa, ayarları "yanlış" XF86Config dosyasında
yapıyor olabilirsiniz.
Doğru XF86Config dosyasının nasıl bulunacağı Türkçe NASIL'da
yazıyor.

Esen kalın,
Nilgün