[linux-baslangic] Re: Yardım...

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Thu 03 Oct 2002 - 19:26:47 EEST

Perşembe 3 Ekim 2002 11:55 sularında, ERKAN SETCEK şunları yazmıştı:
> Linux'u ilk defa deniyorum.Suse Linux 7.1 kurdum.Ancak CDROM'u
> tanıtamadım yada ben beceremiyorum.CDROM için neler yapmam gerekli.Yardım
> ederseniz sevinirim

Selam,

mount komutuyla yapabilirsiniz:

mount <dosyasistemitürü> <birşeyler> <biryerlere>

şeklinde kullanılır:

mount iso9660 /dev/hdc /mnt/cdrom

cdrom'unuzun /dev/hdc olduğunu varsaydım (genelde öyledir)
/mnt/cdrom ise bu aygıtın bağlanacağı dizin. Yoksa oluşturun.
Sonra mount komutunu kullanın.

SuSE'de cdrom için bir dizin ayrılmıştır ama ben suse'nin
dizin yapısını bilmiyorum.
Bu yazdıklarım bütün dağıtımlara uygulanabilir.

Esen kalın,
Nilgün