[linux-baslangic] Re: X icin refresh rate ayari nasil ??

From: Caner ERGUN (ca_ergun@yahoo.com)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 17:48:45 EEST

--- Burak Inner <binner@kou.edu.tr> wrote:

> linuxda refresh rate ayarini nereden
> de=F0i=FEtirebiliyorum ??
>
> Xconfigurator kullandigim zaman ekran kartimi
> tanimiyor.( ama redhat =
> kurarken tanidi ve x'i
> kullabiliyorum su anda) ama monitor refresh rati cok
> dusuk tahminim 60 =
> Hz.
>
> 1024X576 cozunurlukluk icin refresh rate ayarini
> mauel olarak Xconfig =
> dosyasindan degistirmem gerekiyor galiba??=20
>
> ama hangi ayari degistiricem onu bilemiyorum ??
>
> yardimci olursaniz =E7ok sevinirim

Ben şu yolu takip ettim:
1- X-Monitor video setup programından ekranımı
istediğim gibi ayarladım. (XFree86
apps->Utilities1->X-Monitor video setup)

2- Burdan aldığım değerleri /etc/X11/XF86Config-4
dosyasının içine ekledim:

        ModeLine "800x600" 49.50 800 884 964 1056 600 625 628
653

bu satırı monitor bölümünün içindeki identifier
kısmından sonra ekledim. tabi bunlar benim değerlerim
ve 800x600 72 hz için.

daha sonra X' resetledim ve açıldığında benim
istediğim gibiydi. :-)

not: X'in hangi dosyayı kullandığını
/var/log/XFree86.0.log isimli dosyadan öğrenebilirsin.
using config file: satırının karşısında bu yazar.