[linux-baslangic] Re: Yeni (cok yeni) !!!

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 12:24:01 EEST

> Oncelikle, acilista default secenegin windows olmasini istiyorum, bunu =
> nereden nasil degistirebilirim?

Öncelikle açılışta gelen boot ekranının lilo olduğuna eminseniz

Bunun için linux e girdikten sonra

#pico /etc/lilo.conf
yazarak lilo ya girdikten sonra dosya içinde şu 3 satırı göreceksiniz

default=linux
.
.
image=/boot/vmlinuz-2.4.18-3
        label=linux

other=Dos
        label=Dos

şeklinde yazılar göreceksin other kısmında başka şeylerde yazıyor olabilir
ancak önemli olan other seçeneğini bulman

üst satırlarda yer alan default seçeneği alttaki label lardan hangisini
default yapacağını gösterir default=linux yerine senin other seçeneğinin
label ini yazman gerekir. Sora ctrl+x seçeneği ile kaydedip çıktıktan sora

#lilo
yazıp makinaya reset attıktan sora default olarak windows açılacaktır
lilo yazdıktan sora hata verirse dosyayı tekrar bir gözden geçir.

> =DDkinci olarak linux'dayken windows partitionimi bulamadim. Ona nereden =
> ulasabilirim? Butun dosyalarim o tarafta kaliyor.

Windows partition ların /dev/hda1 /dev/hda5 şeklinde herhangi birşey
olabilir. Ama Windows C de ise muhtemelen /dev/hda1 C partitionu diğer
partitionlar ise /dev/hda5,6,7 şeklinde gider.

yapman gereken öncelikle
#mkdir /mount
komutuyla bir dizin oluşturup sora
#mount /dev/hda1 /mount
yazıp mount dizinine girersen windows dosyalarını orda göreceksin.
daha fazla bilgi için www.linux.org.tr ye girip belgeleri okuman iyi olur.