[linux-baslangic] Re: Ikinci ethernet sorunu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 01 Dec 2002 - 15:06:22 EET

Ahmet Aksoy wrote:
> Daha once kurup
> calistirdigim ve calismasini sorunsuz surduren kablonet baglantili
> bir aglar da var. Ayni dagitimi (Mandrake 8.1) oralarda da kullandim.
> Sorunsuz calistilar. Ana problemim su: Sisteme 2. ethernet kartini
> tanitamiyorum. Elimde 6 adet ne2000 uyumlu kart, 1 adet Realtek , 1
> adet Davicom, 2 adet 3Com ethernet karti var. Bu kartlar varken,
> yenisini almak ta istemiyorum.

  Bu kadar kartin arasindan elbet calisan birseyler cikar, almaniza
gerek yok :)

> Su denemeleri yaptim: 1- 2 adet ISA
> ne2000 tipi kart kullandim. IRQ ve adresleri farkli. netconf ile
> tanitimlarini da yaptim ama sadece eth0 devreye girdi. Sistem eth1'i
> kabul etmedi. ifup eth1 komutu ile yaptigim zorlamalarda bazan
> ifconfig ile eth1'in listelendigini gordum ama, baglanti kurmayi
> saglamadi.

  ISA aygitlarla ugrasirken "pnpdump > /etc/isapnp.conf" cok faydali
oldugu durumlar gordum.

2- 1 adet ISA ne200, 1 adet farklı PCI (3Com(tulip),
> NE-34(ne2k-pci), Realtek(8139too)) kart kullandim ama, bu da ise
> yaramadi.

  Bu secenek uzerinde (1 ISA ve 1 PCI) israr etmenizi tavsiye ederim.
Tabi kablonet baglantiniz 10 Mbit ustunde degilse...

3- 2. maddede belirttigim PCI kartlarini tum
> kombinasyonlari kullanarak denedim. Basari yok. 4- Tum denemelerde 2.
> karti zorlamak icin "dhcpcd eth1" komutunu da denedim. Ise yaramadi.

lsmod ciktisi ne gosteriyor ? Kart taninmis mi ? Kartlarin suruculerini
bildiginize gore elle yuklemeyi denediniz mi, bir hata mesaji vs.
veriyor mu ? (insmod, modprobe)

> 5- Mandrake 8.1'i bir baska bilgisayarda kurdum ve yukaridaki
> testleri bu makinada da tekrarladim. Sonuc ayni.

Mesajinizin en basinda da soyle yazmissiniz.

> Daha once kurup
> calistirdigim ve calismasini sorunsuz surduren kablonet baglantili
> bir aglar da var. Ayni dagitimi (Mandrake 8.1) oralarda da kullandim.
> Sorunsuz calistilar.

  Acikcasi kafam karisti. Soyle diyebilir miyiz ? "Mandrake 8.1 le
aslinda bu is yapilabiliniyor. Daha onceki denemelerinizde bu isi
yapmissiniz, ancak son denemelerinizde birseyleri yapmayi unutuyorsunuz,
ya da yapmak icin yanlis araclar kullaniyorsunuz."

6- Ethernet
> Ethernet-HOWTO'dan baska, pratik yontemler iceren bir kaynak biliyor
> musunuz? Mandrake uzerinde USB port ile internet baglantisi kurma
> konusunda deneyimi olan var mi?

  Bence Ethernet howto yu da USB den baglamayi da unutun, hic birine
ihtiyaciniz yok.

  Ben olsaydim, calistigina emin oldugum bir isa karti kablo modeme, bir
pci karti da LAN a bakicak sekilde sisteme takar, mandrake i de kendi
araclariyla ayarlardim.

  Mandrake 8.1 in bazi paylasim problemleri vardi,
/etc/sysconfig/iptables dosyasi aktifken/varken ya da sistem acilirken
birden fazla firewall ayari yapan sistem calisirsa butun paylastirma
ayarlariniz "once ayarlaniyor sonra da bu ikinci firewall ayarlayan
sistemler tarafindan ayarlari kaldiriliyordu" (Ornegin sistem
hizmetlerinde iptables / ipchains acik olmasi, acilista calismasi)

-Bence butun eth lari sokun, 1 ISA 1 PCI eth kart takin

-/etc/sysconfig/iptables dosyasinin adini degistirin

-Mandrake Control Center i acin, sistem/hizmetlerden iptables, bastille
vs. gibi firewall ile ilgili hizmetleri kapatin/acilista da calismasin.

-Ag ayarlarindan baglanti paylastiriciyi calistirin. Kablonet goren
ethernetiniz dhcp kullansin, bir kac kere mouse a tiklayarak ayarlayin.

-Sistemi "resetleyin".

  Sorununuz cozulmesi lazim. Yine cozulmezse ifconfig, lsmod,
pnpdump(biraz uzun bi ciktisi var), lspci, "iptables -L" size yardimci
olacaktir. Duzelmezse sonuclari iletin yardimci olmaya calisalim.

  Bu arada kullanim ile ilgili birkac gozume carpan nokta.

  8.1 in guncellemelerini yuklememissiniz (Bugfix). Mandrake in errata
sinda bu durumla ilgili aciklamalar ve cozumler bayagi bir suredir mevcut.

  Dosya tarihlerine bakarak daha kesin bir tarih verilebilir, ancak 8.1
yaklasik olarak 1.5 yasinda, daha guncel mandrake lerde bu sorunlar
duzeltildi.

  Mandrake kullanirken, netconf kullanmissiniz. Hangi dagitimi
kullaniyorsaniz tavsiyem o dagitimin hazirladigi araclari
kullanmanizdir. Netconf gibi bir arac, isinizi duzeltebilecegi gibi bazi
durumlarda ortaligi karistirabilir. Ama drakutils pek boyle bir soruna
yol acmaz. Mandrake ile bu isi yapmanin en pratik yolu yine mandrake
araclarini kullanmaktir.

  Saygilar,
  Onur Kucuk