[linux-baslangic] Ikinci ethernet sorunu

From: Ahmet Aksoy (ahmet.aksoy@ergroup.dnsalias.net)
Date: Sat 30 Nov 2002 - 14:05:29 EET

Merhaba,
Evde 4 bilgisayarlik bir network'um var. Daha onceleri dial-up ile internete baglanip, IP-masquerading ile ayni baglantiyi diger PC'lere de paylastiriyordum. Linux dagitimim Mandrake 8.1.
Iki hafta once Kablonet'e abone oldum. 10 gundur de dial-up ile sorunsuz calisan sistemimi yeni olusuma uyarlamaya calisiyorum.
Kablonet ve IP masquerading konusunda tecrubesiz degilim. Daha once kurup calistirdigim ve calismasini sorunsuz surduren kablonet baglantili bir aglar da var. Ayni dagitimi (Mandrake 8.1) oralarda da kullandim. Sorunsuz calistilar.
Ana problemim su: Sisteme 2. ethernet kartini tanitamiyorum.
Elimde 6 adet ne2000 uyumlu kart, 1 adet Realtek , 1 adet Davicom, 2 adet 3Com ethernet karti var. Bu kartlar varken, yenisini almak ta istemiyorum.
Su denemeleri yaptim:
1- 2 adet ISA ne2000 tipi kart kullandim. IRQ ve adresleri farkli. netconf ile tanitimlarini da yaptim ama sadece eth0 devreye girdi. Sistem eth1'i kabul etmedi. ifup eth1 komutu ile yaptigim zorlamalarda bazan ifconfig ile eth1'in listelendigini gordum ama, baglanti kurmayi saglamadi.
2- 1 adet ISA ne200, 1 adet farklı PCI (3Com(tulip), NE-34(ne2k-pci), Realtek(8139too)) kart kullandim ama, bu da ise yaramadi.
3- 2. maddede belirttigim PCI kartlarini tum kombinasyonlari kullanarak denedim. Basari yok.
4- Tum denemelerde 2. karti zorlamak icin "dhcpcd eth1" komutunu da denedim. Ise yaramadi.
5- Mandrake 8.1'i bir baska bilgisayarda kurdum ve yukaridaki testleri bu makinada da tekrarladim. Sonuc ayni.
6- Ethernet kartlarini teker teker yerel ag uzerinde denedim. Calisiyorlar.
7- Ethernet-HOWTO'da onerilen -neredeyse- tum yontemleri denedim ama, nafile.

Kablomodem'in hem ethernet, hem de USB porttan baglanma ozelligi var. Su anda internet baglantisini Win98 kurulu bir makina uzerinden internete USB, yerel aga ethernet ile erisen bir makinadan ve Wingate'in deneme surumunu kullanarak paylastiriyorum.
Ama pes etmeye niyetim yok.
Ikinci ethernet karti konusunda ne yapabilirim?
Ethernet-HOWTO'dan baska, pratik yontemler iceren bir kaynak biliyor musunuz?
Mandrake uzerinde USB port ile internet baglantisi kurma konusunda deneyimi olan var mi?

Selamlar. Kolay gelsin.
Ahmet Aksoy