[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic] Ben de linux kullanmak istiyorum artık..

From: Cengizhan Kaptan (cengizhan@intlcommerce.com)
Date: Mon 25 Nov 2002 - 11:12:17 EET

Merhaba Timucin Bey,

Ben de sizin gibi veritabaniyle ugrasan birisiyim ve Linux'de de cok
yeniyim... Ancak ben genelde php ve mysql (haliyle apache) uygulamalarinda
calistigim icin siz benden daha cok visual programming'e duskun
olabilirsiniz... Ancak Linux cok zevkli bir sistem ve her seyden once
felsefesi cok onurlu... Ben sahsen artik microsoft'u sadece onlara hizmet
veren programlarla yuklu siteler olmasa pek de kullanmiyorum (ie explorer
anlaminda)... Gerisi size kalmis, program yukledikten sonra restart derdi
falan da yok bu linux'de :)) Yine de supheniz varsa, isterseniz partition
yapip linux kurun, ya da php ve mysql ile apache konusunda bilgi edinmek
istiyorsaniz bunlari windowsunuza kurun, sorunsuz calisiyorlar... Once
www.apache.org'dan server, sonra www.php.net den php, ve www.mysql.com dan
da mysql kurunuz...Dosya boyutlarindan goreceksiniz: bu kadar ekonomik ve
islevli programlarin nasil yapildigini... ben ASP'ye hic isinanamistim...
Database baglantilari konusunda, php bu konuda mysql yaninda diger bir cok
sistemle haberlesir (sybase, oracle, postgre sql vb.)
cok uzattim: bir de chilisoft asp adinda sun'in bir yazilimi var, mysql asp
butunlugu saglar... Bu yazilimi da asp icin kullanibilirsiniz... Unutmayin,
Unix tabanli sistemler Windows'a hep cozumdur ama ne hikmetse Windows bu
kaygiyi tasimaz!

Saygilar...