[linux-baslangic] Re: Fuser -km /mnt

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Tue 12 Nov 2002 - 16:36:09 EET

Salı 12 Kasım 2002 09:22 sularında, Mehmet EĞİTMEN şunları yazmıştı:
> Merhaba
>
> fuser -km /mnt
>
> komutuyla bir Linux coker mi? (RedHat 7.3), merak ettim de .
>
> Not: Bu komut hangi sartlarda uygulandı:
> mnt'ye mount edilmis bir cd-rom umount komutuna device busy
> hatasi verince.

Selam,

Çöker mi çökmez mi diye kimse denemez ama size bir yol önerebilirim.

Meşgul cd'nizi

umount -l /mnt

komutuyla sistemden ayırabilirsiniz.
Yalnız bu işlem 2.4.11 den yüksek çekirdek kullanıyorsanız mümkün.

Önemli: Bu komutun -l seçeneğini kullanarak ext2 biçemli disklerinizi ayırmayın.
Elektrik kesilmişçesine bir ayırma uyguladığından hoş olmayan sonuçlar ortaya
çıkabilir. ext3'ler ve CD'ler için sorun çıkmaz.

Esen kalın,
Nilgün