[linux-baslangic] Re: Mysql Sorunu

From: Reha Biçer (reha@intertasarim.com)
Date: Sat 09 Nov 2002 - 15:55:05 EET

Selam, bu konu türkce ile hiç bir alakalı durum degil neden oldugunu linux
konusunda 4 arkadaş daha baktı ama çözümü bulamadık. Hatta mysql kaldırıp
yeniden kurduk durum aynı. Localden

[reha@transal ~]$ telnet localhost 3306
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
(
3.23.52
       78QpbwSx,

yapılduıgunda sonucu görüyorsunuz kısaca mysql cevap veriyor. ancak bunu
remote olarak yaptıgınızda direk baglantıyı atıyor bu cevaplar gelmiyor bu
demekki remote olarak izin vermiyor.

Tabi şunu diyeceksiniz host'u % degildir. bununlada alakası yok. Bir defa
mysql user ve pass girdikden sonra ip durumunu kontrol ediyor ve % degilse
kesiyor. Ama ben daha yukarıdaki cevabı remote olarak göremedim bile..
Siteler normal çalışıyor bunlarda sorun yok. Localden baglantı problemi yok.
Her ne kadar hostun % ile alakalı oldugunu düşünüp yanılmayın. Remote'da da
yukarıodaki cevabı vermesi lazım bana mysql ki , ben ona user pass
göndereyim ondan sonra user ve pass'a göre hostun % olup olmadıgını kontrol
etsin bana db'mi kontrol etme izini versin.

Firewall konusunda sorulaınız olabilir ancak hiçbir firewall yok. Bu hata
olmadan önce yaptıgım tek şey mysql'in sitesinden gördügüm

/etc/my.cnf içine

[client]
default-character-set=latin5

eklemekden başka birşey olmadı. ve mysql'i restart. o kadar bundan sonra
remote olarak baglanamadım. Olay sadece bu kadar. ondan önce sorunsuz bir
şekilde remote olarak mysql'e ulaşabiliyordum.

Kısaca işin içinden çıkamadık. Tabi bu durumda Delphide yaptıgım
Applicationların hiçbiride bağlantı kuramadıgından çalışmıyor :)

Test için herhangi bir mysqsl server'a remote olarak telnet yaparsanız daha
rahat görebiliceksiniz demek istedimi.. .Cevap geliyorsa demeki user ve pass
girmek için mysql'in protokollerini gönderiyor demektir. Ama beni direk
atıyor sanki bir yerden ne olursa olsun hiç.bir şekilde bana remote ulaşma
gibi diyor mysql server.

Reha BİÇER