[linux-baslangic] Re: Linux_a_yeni_bir_HDD_eklenmesi_ve_ayarları

From: Devrim Sipahi (devrimlinux@yahoo.com)
Date: Wed 31 Jul 2002 - 13:49:24 EEST

Merhaba,
Harddisk kablosunu takacağınız yere göre ismi
değişecektir.
primary master için /dev/hda
primary slave için /dev/hdb
seconday master için /dev/hdc
secondary slave için /dev/hdd
adını alır. bu ismin sonundaki rakam ise partition
numarasıdır. Örneğin sizin diskinizdeki /dev/hda8 8.
partition olduğunu gösterir.
Secondary master olarak bir disk takıp tamamını linuxa
atadığınız zaman diskinizin partitionu /dev/hdc1 olur.
ikinci diski takıp makineyi açtıktan sonra
fdisk /dev/hdc
komutu ile ikinci diski linux partitionı yapın. (m ile
yardım alabilirsiniz.)
mkfs /dev/hdc1
komutu ile diski formatlayın.
mkdir /disk
komutu ile disk adında directory oluşturun.
mount -t ext2 /dev/hdc1 /disk
komutu ile ikinci diske /disk directorysi ile erişin.
Geriye herşeyi ikinci diske kopyalamak kalıyor.
Bu işlemler bittikten sonra ikinci diski ilk diskin
yerine takıp makineyi yeniden açın.
Kolay gelsin
Devrim