[linux-baslangic] REDHAT 7.1 DE MOUSE DESTEGİ

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Thu 26 Dec 2002 - 15:16:29 EET

selam,

makinemde Red Hat 7.1 kurulu. bazı zamanlar mouse desteği konsolde var iken bazı açılışlarda konsolde mouse desteği hatası vermektedir. konfigurasyon dosyaları içinde mouse sistem dosyasının </dev/mouse >dosyasına atandığı ve bu dosyanın veya bunun yönlendirildiği <ps aux> dosyasının bozuk yada meşgul olduğu yönünde bir hata mesajı almaktayım . bu yüzden Xwindows 'a da geçiş yapamıyorum. startx yazdığımda mouse desteği hatası vermekte.

kullandığım Linux Red Hat 7.1 Sea Wolf versiyonu ve Görkem Çetin in yazdığı kitap ile birlikte aldım. Makinem PII 450 MHz, 80 Mb SDRAM, 8 Mb 3D Trident Blade ekran kartı, Crative ses kartı,15'' Vestel Monitör, Amerikan Megatrent 443 BXi 98 anakart, 56k motorola modem, 48X LG CDROM, 104/105 tuşlu multimedya klavye ve kaydırma çubuklu QUAKE mouse ( 2 tuş ve ortada bir kaydırma çubuğu). acaba bu konfigurasyondan kaynaklanan bir hata olabilir mi? (bazı yüklemelerde sistem normal olarak çalıştı . ) /etc/sysconfig/mouse dosyasının içeriği nasıl olmalı. bu dosyanın /dev/ klasörü içinde mouse dosyasına atanmış olması ( bu dosyanın içi boş , tıpkı ps aux, msmouse dosyaları gibi) normal mi? mouse'un sistem dosyaları içinde yeri nasıl olmalı? Xconfigurasyon da hata vermekte, kendi sistemdeki ekran kartını ve monitörü otomatik olarak bulduğu halde en sonda ;hata olduğunu bildirmekte ve "ister tekrar deneyin ister başa dönün "şeklinde bir hata iletisi vermekte.

Linux 'a yeni başladım , bu yüzden lütfen cevap verirseniz biraz ayrıntılı bi şekilde açıklama yapın.

Teşekkürler

Yalçın Kolukısa

yalcink01@yahoo.com

Yahoo! Mail Plus - Powerful. Affordable. Sign up now