[linux-baslangic] Re: Merhabalar

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Thu 26 Dec 2002 - 15:14:07 EET

> Peki Kursa gitmeden nekadar yol alabilirim.?
> Söyledi?iniz yerlerde sertifika alabilecek düzeyde
> e?itim veriyorlarm? ?

Bence kursa gidin.

Eğer:
* DOS bat dosyaları yazarken zorlanmıyorsanız,
* Bilgisayar mimarisi, bir işletim sistemi nedir, ne değildir konusunda
bilginiz var ise,
* İyi kötü bir program yazmışlığınız var ise,
* Ağ nedir, nasıl çalışır konusunda bilginiz var ise

o zaman kendiniz uğraşın.

Bilgisayar ile tecrübeniz Windows dünyasında kullanıcı (sistem admin'ler
de Windows dünyasında kullanıcıdır benim gözümde, istisnai durumlar var
elbette) olmaktan ibaret ise, ve kursa giderek başlamak gibi bir
alternatifiniz de varsa, bunu değerlendirin. Vakit ve enerjiden tasarruf
edersiniz.

Kursla beraber sisteminizi kurcalayın ve bir şeyler yapmaya çalışın. En
iyi öğrenme yöntemi budur, fakat eğer Linux'da (OpenOffice ikonunu
tıklamak ötesinde) bazı şeyler yapmak isterseniz, yukarıdaki mefhumlar
eksik ise, zorlanırsınız. http://www.belgeler.org sitesinde Türkçe Linux
dökümantasyonları bulabilirsiniz.

Listedeki arkadaşlarımız ağırlıklı olarak ciddi hobi olarak veya
profesyonelce bilgisayarla uğraşan kişiler. Dolayısıyla kendileri
açısından, kursa gitmemeyi önermekle haklılar. Fakat herkes bütün boş
vaktini kernel'ı 15k küçültmek için hangi config'i yaparım meselesine
ayırmaz.. :)

Esen kalın,
Deniz