[linux-baslangic] Re: VMware Hakkinda..

From: Timucin Kizilay (tim@ideefixe.com)
Date: Fri 20 Dec 2002 - 22:06:14 EET

VMware içinden oluşturduğum bir sanal makinaya redhat linux 8.0 yükledim.
Kurulumu redhat linux CD'sinden boot ederek text modda yaptım. ilk seferinde
grafik modunda yapmıştım ama ekran saçmalayınca baştan yapmak zorunda
kaldım. kurulum text modunda bitince xconfigi atlayıp linux text modda
çalışırken vmware programının helpinde yazdıgı şekliyle vmtools programını
yükledim. o program ekran ayarlarını halleti ve grafik ekran çalışmaya
başladı. Birkaç deneme yaptım oldukça güzle çalışıyordu. Linux'a alışık
olmadıgım için (bu benim ilk linux denememdi) çok fazla kurcalamadım henüz.
Ama windows 2000 server ile çalışan bilgisayarda vmvare altında linux
çalıştırmayı başardım. şimdi diğer diskime linux yükleyip onun altında
windows 2000 server çalıştırma denemesi yapmayı düşünüyorum. Şu anda
makinamda windows 2000 server kullaniyorum ve vmware altında bir tane
windows 2000 server makinası oluşturdum. Çok yavaş çalışır diye tahmin
ediyordum ama şaşırtıcı bir şekilde kabul edilebilir hızda çalışıyor.
kullandıgım herşeyi o sanal makiya taşıdıktan sonra linux yükleyi bu sefer
onu linux altından çalıştırmayı düşünüyorum. işim gereği MSSQL server ve IIS
kullanmak zorunda olduğum için windows'tan vazgeçemiyorum henüz ama windows
2000 serverdan daha yukarısına upgrade etmek yerine artık linuxa alışıp ASP
ve MS-SQL server yerine PHP ve PostgreSQL kullanımına geçmek daha iyi olur
mu acaba diye düşünüyorum.

Bu arada, kullandıgım bilgisayar 448MB RAM'i olan bir celeron 300 ile
çalışıyor. Bu düşük konfigurasyonla bile güzel sonuç alınıyorsa güncel bir
sistemle çok daha iyi olur diye düşünüyorum. Şimdi tek bir sorunum kaldı,
kullandığım ekran kartı (ATI Radeon VE) üzerinde iki monitör çıkışı var ve
windows 2000 altında çok güzel çalışan kullanışlı bir çift monitör desteği
var. Bunu Linux'da elde edebilirmiyim? deneyen var mı?