[linux-baslangic] Re: linux zihni baslangic zihnidir

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Wed 18 Dec 2002 - 17:33:36 EET

Wed, Dec 18, 2002 at 04:45:12PM +0200 , volkan@apb.com.tr :

> neden mumkun olmasin ? X yani calistirilan surec (executed process)
> su PCI slotundaki ekran kartina ver bilgiyi suna verme dedigi zaman
> o surec obur PCI slotuna veri gondermezse sorun cozulur gibi..=20
> yani cozum gene X icerisinden olabilir gibi ?=20

X yapilandirma dosyanizdan ikinci ekran kartiniz icin yapilandirma
seceneklerini cikardiginizda zaten X'in ikinci ekraninizi tanimamasini
saglamis oldunuz. Sorun ikinci ekrana kimin veri gonderecegi.

Ama derseniz ki; "ben oyle bir multi-thread uygulama yazarim ki ayni anda
biri bir ekranimda digeri oburude bash ve X calistiririm " o zaman birsey
diyemem.

> sonucta soyle dusunun.. ben windowsumda ikinci pencerede bir MS-DOS
> penceresi acip bunu fullscreen yapiyorum ama birinci ekranimda
> windows kullanmaya devam ediyorum..

Ayni sekilde Xterm vs. acarsiniz. Ama saf bir bash calistirmanizin
normal yontemler ile mumkun olacagini zannetmiyorum.

> hm... bir shell i bir pencerede acip, full ekran yapabilirmiyim
> Alt-fX tuslarini da emule edebilmem gerek tabi.

Benim eskiden kullandigim yontem soyleydi, bir ekranda tam ekran
(gnome-terminal2 ve konsole tam ekran olarak calisabiliyor) bir terminal
aciyordum. Gnome-terminal ve konsole de tab ozellikleri ile coklu
gorunume destek veriyor zaten. Yani CTRL+ALT+N tuslari ile yeni bir
terminal acabilir ve konsolda oldugu gibi bu terminaller arasinda gecis
yapabilirsiniz.

iyi calismalar,

--
Baris Metin
http://metin.org

----------------------------------------------------------------------- Liste üyeliğiniz ile ilgili her türlü işlem için http://liste.linux.org.tr adresindeki web arayüzünü kullanabilirsiniz. http://www.linux.org.tr/listeler.php sayfasina bakiniz.