[linux-baslangic] Re: RedHat 8.0'da cift ethernet ve smb

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Fri 13 Dec 2002 - 23:15:37 EET

Selam

> oncelikle sorucagim sey su
> 1. redhat makineye net girisini eth1 e yapmis olmam yanlismi? yani net
girisi eth0
mi olmali? dier makinelere dagitanda eth1 mi olmal? farkedior sanirim
dogrumu?

Hayır eth0 veya eth1 olması farketmez ip ve netmaskları doğru vermeniz
yeterli.

> 2. smb kullanmadan direk network ayarlarindan ethernetlerin getaway,
netmask ve iplerini girerek kisa yoldan interneti paylastirmam mumkunmu?
yoksa smb i mutlaka kullanmam gerekirmi?

İnterneti paylaştırmak için smb ye gerek yok. Samba sadece windows ağlarda
domain controller kurmak dosya ve yazıcı paylaştırmak içindir. İnterneti
paylaştırmak için sadece ip forwarding i açıp gerekli iptables kuralını
yazmanız yeterli

> 3. eger samba kullanmam gerekiyorsa mutlaka oncelikle yapmam gereken
seyleri siralayabilirmisiniz?

Samba kullanmanız gerekmiyor.

> 4. eger cok uzunsa bu sordugum seyler kaba taslak neleri yapmam
gerektigini siralayarak soyleyip daha sonrada daha ayrintili bilgi icin
kaynak verirseniz sevinirim.

Yapmanız gereken şeyler şunlar. Öncelikle Bağlantınızı yaptıktan sonra
clientlar linux makinanın kendine tarafına (local ağa) bakan interfaclerine
ping atabilmeli ve linux makina internete çıkabilmeli. Bundan sonra basit
olarak

# echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forwarding
# iptables -t nat -A POSTROUTING -s localnetip/netmask -d 0/0 -j MASQUERADE

komutlarını yazarak clientlarıda internete çıkarabilirsiniz

> 5. belgeler.linux.org.tr de samba ile alakali belgeyi okudum ancak benim
smb-conf dosyam ile orda verilen ornekteki dosya uyusmuyor. cok ayrintili
bilgiye sahip olmadigim icinde uyusmayan yerlerde ne yapmam gerektigi
konusunda fikrim yok. oncelik bu islemleri yapmaya nerden baslamamm
gerektigi konusunda bilgilendirirseniz sevinirim
> asagiya makinemin uzerinde bulundugu ag seklini yapmaya calisicam:)
simdiden cok tesekkurler byz

Tekrar söylüyorum sambayla işiniz yok. Eğer Windowa makinalar ağ
komşularında linux makinayı görsün istiyorsanız samba kurabilirsiniz :o)