[linux-baslangic] RedHat 8.0'da cift ethernet ve smb

From: snake (snake@linux.co.uk)
Date: Fri 13 Dec 2002 - 22:37:51 EET

merhaba
redhat 8.0 kurulu bir makina ve ona client olmasi gereken 5-6 tane windows makine var. redhat olan makineye cift ethernet taktim ve internetin bana geldigi hub dan gelen girisi eth1 e verdim eth0 dan cikisida baska bir hub a verdim ancak ip eth0 aktif deilken normal sekilde redhat makineden nete cikabiliyordum eth0 ida aktif yapinca ne ben nede dier client ler nete cikamior
oncelikle sorucagim sey su
1. redhat makineye net girisini eth1 e yapmis olmam yanlismi? yani net girisi eth0 mi olmali? dier makinelere dagitanda eth1 mi olmal? farkedior sanirim dogrumu?
2. smb kullanmadan direk network ayarlarindan ethernetlerin getaway, netmask ve iplerini girerek kisa yoldan interneti paylastirmam mumkunmu? yoksa smb i mutlaka kullanmam gerekirmi?
3. eger samba kullanmam gerekiyorsa mutlaka oncelikle yapmam gereken seyleri siralayabilirmisiniz?
4. eger cok uzunsa bu sordugum seyler kaba taslak neleri yapmam gerektigini siralayarak soyleyip daha sonrada daha ayrintili bilgi icin kaynak verirseniz sevinirim.
5. belgeler.linux.org.tr de samba ile alakali belgeyi okudum ancak benim smb-conf dosyam ile orda verilen ornekteki dosya uyusmuyor. cok ayrintili bilgiye sahip olmadigim icinde uyusmayan yerlerde ne yapmam gerektigi konusunda fikrim yok. oncelik bu islemleri yapmaya nerden baslamamm gerektigi konusunda bilgilendirirseniz sevinirim
asagiya makinemin uzerinde bulundugu ag seklini yapmaya calisicam:) simdiden cok tesekkurler byz

neti_aldigim_hub====>eth1-redhat-eth0===>gonderdigim_hub===>clientler