[linux-baslangic] Re: seri GUI

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Wed 28 Aug 2002 - 04:22:40 EEST

Pazartesi 26 Ağustos 2002 21:38 sularında, boets şunları yazmıştı:
> <DIV>A=F0=FDmda red hat 7.1 y=FCkl=FC ve kullan=FDm=FDndan da memnunum.
> Ancak g=F6rebildi=F0im kadar=FDyla kde'nin grafik aray=FCz=FC yeterince
> seri de=F0il. Tahminim programlar=FD =E7al=FD=FEt=FDrmadan =F6nce kendi
> i=E7inde&nbsp;derliyor olmas=FDndan kaynaklan=FDyor. Benim problemim :
> Linux'=FD kurarken kde i=FE istasyonu d=FD=FE=FDnda herhangibir se=E7enek
> i=FEaretlemedi=F0im halde yakla=FE=FDk 1.2 GB tutacak dosyay=FD hard diske
> kopyal=FDyor. Oysa windows 98'in normal se=E7ene=F0inde y=FCklenen dosyalar
> a=E7=FDld=FD=F0=FDnda 350 MB tutmuyor bile. San=FDr=FDm windows'un bir
> [...]

win sadece işletim sistemini kurar. Uygulamaları kurmak isterseniz
onları ayrıca satın almanız gerekir. Linux dağıtımları ise win kullanırken
satın alabileceğiniz çok kullanılan uygulamaları da kurar. Bu bakımdan
Linux dağıtımlarını win gibi salt bir işletim sistemi olarak değil,
birbiriyle uyumlu çalışan tüm uygulamaları içeren tam bir sistem
olarak düşünmelisiniz.

Bu şekilde düşünerek kurulum yaparsanız, kısıtlı bir kurulum yerine
tam kurulum seçmenizi öneririm. Ustalaştıkça size gerekmeyen paketleri
sisteminizden kaldırabilirsiniz.

Ama burada ne kurayım derseniz pek doyurucu yanıt alamazsınız.
Bir Linux dağıtımı yüzlerce uygulama ile gelir ve hangi paketin
hangi pakete bağımlı olduğu ezberden bilinemez.

Zaten office dediniz mi X kurulumunu da kapsar, masaüstü ortamı için de
KDE ya da GNOME kullanacaksınız. Bu durumda 1 GB'a ulaşılır.

Esen kalın,
Nilgün