[linux-baslangic] Re: x ekraninda 800*600 cozunurlukteki devasa menuler

From: sinan duran (big_eys@hotmail.com)
Date: Mon 26 Aug 2002 - 17:02:15 EEST

  selam degerli linux-sever arkadaslar

  epeydir bir cok linux dagitimini farkli zamanlarda amatorce kurup en temel
sekilde nete baglanip zaman zaman da sistem le bu tur forumlarda
ogrendiklerimiz uygulayarak linuxu tanimaya calismaktayim
  sistem cok iyi islemekle beraber cogumuzun pc ya baslarken dos yada
windows tabanli isletim sistemi ile tanisiyoruz
farkli isletim sistemleri icin ilk yadırgadigimiz olaylar acemilikler ve
beceriksizler bundan kaynaklaniyor
  ornek vererek sorunumu dile getirmek istiyorum
mesela windowsu 15 inç monitorle eminim bir cogumuz kullaniyoruz
simgeler yazitipleri genel gorunus menuler cogunlukla 800*600 cozunurlukte
rahatlikla ekrana sigmaktadır
oysa lınuxta daha dogrusu kde nin gnomenin butun versiyonlari daha cok
1024*768 cozunurluge gore ayarlanmis netsacapeden mozilladan tutunda butun
masa ustu simgeler denetim masasi ve menuler buna gore ayarli
boyle olunca 15 inç monitorde goruntular daha kucuk olmakta bu da gozumuze
hitap etmemektedir
cozunurlugu 800*600 yaptigimida ise menuler simgeler cok buyumekte ekrana
sıgmamakta ve istedigimiz windowsta alisik oldugumuz zevki tadamamaktayim
  bir sey daha monitor ve ekran karti destegine gore ayarladıgımız
cozunurlukteki monitor tazeleme hizini linuxta yapacak bir menu
bulamamaktayim
yani tazeleme frekansini mesela 60-70-85 yada daha farkli hizlara
ayarlayamamaktayim bu da 1024*678 de daha dusuk bir tazelem hizina
ayalaniyor ve ekranda titremeler oluyor
sanirim sorunumu anlatabilmisisimdir
kisacasi x ekranini 15 inc monitorde 800*600 cozunurluk ve 85 hrtz de
calistirabilmek istiyorum ama bir sartla tipki windowstaki gibi menuler
devasa olmadan ekrandan tasmadan her sey yerli yerinde oturarak gormek
istiyorum cunku bunun icin 17 yada 19 inc monitor almak istemiyorum

selamlar

Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com