[linux-baslangic] Re: birkac soru

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 26 Aug 2002 - 15:20:05 EEST

Emre BALCI wrote:
> Selamlar bir kac ufak sorum olacaktı
>
> 1.kullanıdıgım kde nin versiyonu nasıl ogrenebilrim ?

  KDE control center, HELP wizard, menulerden help secerek, sisteme
kurulu rpm lerin isimlerinden "rpm -qa |grep kde"

> 2.Diyelim ki redhatın 8.0 versiyonu cıktı bende 7.3
> unu kullanıyorum 8.0 a her turlu ayarı tasıyarak
> upgrade etmenin yolları nelerdir ?

  CD yi takip yukleme yapacaginiz zaman, yukleme yerine guncelleme
secenegini secmek

> 3.Cıkan security patchleri kurmak için illa kernel mi
> derlemek lazım ? yoksa win32 ortamındaki gibipatch
> kurmak gibi bir yol yokmu ?

  Kernel bug ise kernel derlemenizi tavsiye ederim, ama genellikle rpm
tabanli dagitimlar rpm paketlerini hazirliyorlar. Diger programlar
(ornegin apache) icin kernel derlemenize gerek kalmiyor.

  rpm guncellemesi yapacaksiniz sadece.

> 4.Bir linux tan diğer bir linux veya x window kullan
> unix in ekranı vnc gibi baska bir program kullanmadan
> ekranını gorup mudahele etmem mumkunmu ?

  X sunucu calisicak makinada

  export DISPLAY=client-makina-adresi:0

  Client da

  xhost +sunucu-makina-adresi

  ssh ile X forwarding islemi yaparak biraz daha verimi de
arttirabilirsiniz. (man ssh)

> 5.Konquerer den yahoo girdikten sonra iexplorerden
> daha ufak goruntu veriyor fontlar ve resimler sanki
> daraltılmış gibi?

  Yazi tipi ayarlarinizi duzenleyin, ya da goruntuleyemediginiz
yazitipini sisteminize kurun

  Saygilar,
  Onur Kucuk