[linux-baslangic] Re: Shell scripts

From: Onur Yalazi (onuryalazi@mersin.edu.tr)
Date: Wed 21 Aug 2002 - 08:40:47 EEST

Nilgün Belma Bugüner wrote:

>Salı 20 Ağustos 2002 22:26 sularında, Onur Yalazi şunları yazmıştı:
>¦[ Nilgün Belma Bugüner wrote:
>
>¦[ >¦[ Shell Scriptlerini hicbir degisiklik yapmadan web uzerinden
> calistirmak ¦[ >¦[ mumkun mu? Tesekkurler

Nilgün hanım alınganlığın lüzümu yok. (Arkadaşımız kusura bakmayın
adaını görmedim)
web üzerinden demiş buda herhangi bir web sunucu aracılığı ile demektir.
(en azından ben öyle anlıyorum hatam var mı?)

Eğer web üzerinden herhangi bir cgi veya mod_php de içinde bnir cgi
sayılabilir farkı apachenin özünden olmasıdır. modlar ile binary ler
yaratılıp
çıktısı pipe larla apachenin süzgecinden geçirilip gönderilmesi yerine
direkt olarak çıktıyı apachenin vermesi sağlanır. Bu durumda bir
scriptin çalışması için mutlka ve mutlaka bir başlık göndermesi gerekir.
Eğer direkt bir cgi kullanırsanız başlığı sizin hazırlamanız gerekir.
Ancak php web için özel dizayn edildiğinden basit başlık bilgilerini
kendisi hazırlar ve sizi bu dertten kurtarır. Apache ve cgi scripting
ile uğraşanlar bilirler en çok karşılaşılan hata premature end of
headers hatasıdır. Yani başlık yok çalışmak yok. (Ama bu hatanın başka
birçok sebebi de vardır :) ) Sizin bahsettiğiniz komutlar sadece bir php
script içinden program çalıştırmaya yarar. ama php zaten başlığı
hazırladığı için siz bunla uğraşmazsınız ve webe uygun bir programınız
olur.

Bu konuda sizin bir yanlışınız yok. Niçin bu mesajı attığınızı
anlamadım. lütfen bu konuda başka mesajlaşma olmasın tepki de olmasın.
Eğer sizi alındıracak bir şey varsa da özür dilerim.