[etkinlik-cg] Re: lkd yilin penguenleri odulleri dokumaninin son hali

---------

From: R. Tolga KORKUNCKAYA (tolga@mavibilgisayar.com)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 17:18:14 EST

    On Mon, 26 Jan 2004, Doruk Fisek wrote:

> [...]
    > uye oldugu bir danisma kurulu olusturulur. Bu kurul, 'LKD Yilin Penguenleri
    > Odulleri' organizasyonundaki gelismeleri takip eder ve gerekli gordugunde
    > organizasyon ile ilgili onerilerde bulunur.
    >
    > - 01 Ocak - 14 Mart tarihleri arasinda, "Aday Gösterme" süreci
    > gerçekleşir. Her ödül kategorisi için web sayfasinda bir aday goster formu
    > yerlestirilir. Mevcut adaylar icin de, adaylar hakkinda degerlendirme
    > yapilabilmesi icin insanlarin goruslerini yazabilecegi bir alan
    > olusturulur. Kufur ve hareket icermeyen ve T.C. yasalarina aykiri olmayan
                            ######-> hakaret olacak galiba?

    > aday ile ilgili tum goruslerin yayinlanmasi esastir.

    "Aday ile ilgili, kufur ve hakaret icermeyen tum goruslerin yayinlanmasi
    esastir." desek ve TC yasa vs atlasak daha iyi olacak galiba...

> [...]
    > durumunda ilgili kisi/kurum/proje tekrar eklenmemek uzere aday listesinden
    > cikarilir.
    >
    > - 15 Mart-15 Nisan tarihleri arasinda dernek uyelerine acik bir cagrida
    > bulunularak, her kategoride aday olanlar arasindan birer adayi secerek oy
    > vermeleri istenir. En cok oyu alan aday odulu kazanirken, esitlik durumunda
    > en cok oyu esit olarak alan adaylar arasinda 16 Nisan-01 Mayis tarihleri
    > arasinda ikinci tur oylamaya gecilir. Esitligin yine bozulmamasi durumunda
    > odul, ikinci turda en cok oyu esit olarak alan adaylar arasinda paylasilir.

    Bu ikinci tura sadece en cok esit oyu alacak olanlarin katilacagi belirli
    degil. belirsiz olmus yani. Ya da ben oyle anliyorum.

    > - Oduller Mayis ayinda Linux ve Ozgur Yazilim Senligi sirasinda torenle
    > sahiplerine verilir.
    >
    > - Oduller 6 kategoride verilmektedir :
    >
    > * En Caliskan Penguen : Gectigimiz yil icerisinde ozgur yazilim olgusunun
    > Turkiye'de gelismesi ve yayginlasmasina kisisel olarak en cok katkida
    > bulunmus olan penguen. Bu odul bir kisiye verilmektedir.

    (ya odulu iki turun sonunda almaya hak kazanan iki kisi cikarsa veya hatta
    uc...) En iyisi odullerin on cok oy alan kisi/kurum/projelere *esit oy
    durumu haric* verilecegini bastan belirtmek... Sanirim sen odulun
    "kisi"ye, yani kurum veya projeye degil. bunu kastetmissin ama farkli bir
    anlam daha cikiyor cumleden. Bu son cumleyi, odule sadece bireysel anlamda
    aday olunabilir desek veya benzeri...

> [...]
    > en cok kisisel katkida bulunmus penguen. Bu odul bir kisiye verilmektedir.
    >
    > * En Iyi Ozgur Yazilim : Gectigimiz yil icerisinde GPL (Genel Kamu
    > Lisansi) ya da uyumlu bir lisans ile halka acik olarak Turkiye'de
    > gelistirilmis olan en iyi yazilim. Bu odul bir projeye verilmektedir.
    >
    > * En Iyi Basili/Gorsel Icerik Calismasi : Gectigimiz yil icerisinde
    > hazirlanan ve Turkiye'de ozgur yazilimlarin yayginlastirilmasina en cok
    > katkida bulunmus kitap, dergi, web sitesi, radyo/televizyon programi ve
    > benzeri calisma. Bu odul bir projeye verilmektedir.

    Odullerin oldugu sayfada yani bu yazinin yayinlanacagi web sayfasinda her
    konu basliginin altina "Gecen senenin odul sahibi" konu basliginin hemen
    altinda yer alirsa daha anlasilir olacaktir,

    Ornegin;
            En Iyi Ozgur Yazilim: Gectigimiz yil icerisinde GPL (Genel Kamu
            Lisansi) ya da uyumlu bir lisans ile halka acik olarak Turkiye'de
            gelistirilmis olan en iyi yazilim. Bu odul bir projeye verilmektedir

            Gecen senenin odul sahibi: Mustafa. B. (Basilix Web Mail Programi)

    gibi...

    Not: Doruk biliyorum epey emek harcadin, ama sunlari da eger uygunsa
    duzeltirsek daha kiymetli olacak. Okuyup gecemedim...

    --
    r.tolga
    Selamlar