[etkinlik-cg] Re: Fw: lkd yilin penguenleri odulleri

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 02 Jan 2004 - 23:28:56 EST

Merhaba,

> - Son 'En basarili yerellestirmeci' odulunu alan Deniz Akkus Kanca'nin,
> "oduller kisilere degil yerellestirme gruplarina verilsin" onerisi,

Bu önerimi açmak istiyorum:

Bence bu ödül, bir kişiye veya projeye verilebilir. Fakat bir anlamda proje
kastedilerek başındaki kişiye verilmesine (bence geçtiğimiz sene benim ödül
almamdaki etken) bazı sebeplerden dolayı karşıyım:

Bence bu ödüllerdeki hedeflenen şey, özendirme. Yani şu dar kitle içerisinde,
daha çok kişiyi bu tür çalışmalara özendirme çabası.

Hal böyle iken, projenin liderine, proje adına değil de, kişiye özel bir ödül
vermek, bir ödül kazanma için ancak bağımsız bir proje başlatmak gerekli
olduğu mesajını verir.

Bence yerelleştirme ödülü iki şekilde verilebilir:

1. Kişinin kendi yapmış olduğu katkılar göz önüne alınarak. Örneğin sıfırdan
(o yıl içinde) bir proje kurmuştur veya şu kadar miktar yerelleştirme
yapmıştır veya bir projeyi canlandırmıştır vs. Burada göz önüne alınması
gereken şey *kişisel katkı*.

2. Projenin bütünü önemli bir katkı sağlamıştır. O zaman ödülü projeye vermek
gerekir. Öbür türlü, projedeki "isimsiz kahramanlar" (hepsinin ismi belli
aslında), proje liderinin kişisel olarak ödül alması için gereken işi yapmış
hale geliyorlar.

Proje liderine projeyi ayağa kaldırmadaki kişisel katkılarından ötürü ödül
verilebilir tabii. Ama oturmuş bir projenin rutin hale gelmiş koordinasyonunu
yapan bir proje liderine, ortaya çıkan çokca miktarda yerelleştirme için ödül
vermeden önce tekrar düşünmenizi tavsiye ederim.

Bunu önermemin amacı bana geçtiğimiz yıl ödül verilmesinden memnun
olmadığımdan değil. Bir önceki yıl da ödül almıştım, ve bence hakketmiştim --
GNU-TR'nin canlandığı yıldı. Ölü/Atıl olan bir şeyi ayağa kaldırmak için çok
uğraşmıştım. Ayrıca önemli miktarda çeviri yapmıştım.

Ama geçtiğimiz yıl, rutin koordinasyon yapmıştım. Onun yerine, örneğin en
fazla çeviri yapan proje üyeme ödül verilse idi, belki 10-15 komut satırı
yazılımı daha üstlenmesi için motivasyon olurdu. :-)

Esen kalın,
Deniz