[etkinlik-cg] Re: Senlik Oyun Turnuvasi

---------

From: Ahmet Dervis (ahmet@dervis.net)
Date: Fri 21 Mar 2003 - 02:03:45 EST

On Fri, 21 Mar 2003 03:06:13 +0200
Onur Kucuk <onur@kablonet.com.tr> wrote:

> Senlik oyun turnuvasi kapsaminda asagidaki listeden secilecek=20
> oyunlarin oynatilmasini dusunuyoruz. Hangi oyunlarin oynatilacagina=20
> kesin karar verilemedi. Senlik oyun sitesinde kisa sureli (2-3 hafta ?)=20
> bir kapali oylama ile mevcut talebi belirlemek ve ona gore oynatilacak Bu=
 oylamayi hemen baslatabilmek icin soyluyorum. www.Linux.org.tr'da
yapabiliriz. Hali hazirda bu sitenin mevcut duzenli ziyaretcileri de var. S=
enlik sitesi nispeten daha az ziyaretciye sahip olacak.
Eger oylama detayini verirsen hemen calisir hale getirebiliriz.
Ayrica bir haber girerek de anketi duyururuz.

> [...]
> - Yukaridaki listedeki oyunlarin hepsi linux native oyunlar. Sadece=20
> Counter Strike wine ile oynaniyor, dolayisiyla sorun yaratmaya en yatkin=
=20
> oyun da o. Ayrica katilimcilarin organizasyonu acisindan da en zorluk=20
> cikaran oyun. Her ne kadar talebi olan bir oyunsa da, quake 3 un de=20
> talebinin hemen hemen ayni seviyede olacagini (ve ayni kisilerdne=20
> gelecegini) dusunuyoruz. Linux native oyunlarda israrci olmak (linux=20
> oyunlari arasinda yapilan linux oyun turnuvasi...) ve bunu senlik=20
> boyunca vurgulamak ne kadar dogru olur ?
Linux native olanlar ile turnuva yapilabilir. Ama bilgisayarlarda
yada ayirabilirsek ayri bir bilgisayarda CS yuklu olur ve isteyen
oynar.

> - Turnuvaya kac kisinin katilacagi belirsiz. Katilimcilari gruplar=20
> halinde karsi karsiya yaristirabilecegimizden emin degilim. (5 arkadas=20
> grup halinde gelebilir, ama karsilarina cikacak grup adedi de 2-3 u=20
> gecmemesi muhtemel)
> - Katilimcilarin gelebilecekleri zamanlar belirsiz. Kimsenin=20
> saati/gunu bir digerine uymayabilir. Bu konuda israrci olmak (su gun su=20
> saatte geleceksiniz) da ne kadar verimli/dogru olur ? Bir onceki=20
> senlikte ise yaramadi.
Ise yaramadiysa yapacak bir sey yok. Insanlar gelir ve geldikleri zaman
oynarlar.=20

> - Ne kadar ve ne cesit =F6d=FCl verebilecegimiz belirsiz. Oyun adedi az
> mi olmali cok mu ?
Turnuva kapsaminda oyun adedi cok fazla olmamali bence. Her oyundan
ilk uc kisiye bir seyler vermeye kalkarsak karsilamayabiliriz.
Aralarindan 3 oyun secsek nasil olur.

> - Makina adedi ve gucu belirsiz. Inetd deki 7 makina sadece turnuva=20
> icin yeterli olabilir. Baska makinalar da daha basit oyunlar ve internet=
=20
> hizmeti icin degerlendirilebilir. Ancak bu 7 makinanin sistem gucune=20
> bagli olarak bazi oyunlarin oynatilip oynatilamayacagi belirlenecek (ut20=
03)
Makina bulabilmek onemli bir problem. Firmalar cok sayida iyi makinayi
boyle bir etkinlikte katilimcilarin onune atmak istemiyorlar. Ama bir
sekilde makina arayisimiz devam ediyor. Bu konuda farkli fikirleri olan
varsa katkida bulunursa iyi olur.

> - Oyun turnuvalarinin seminerlerle cakismamasi icin ogle arasinda=20
> yapilmasi gibi bir fikir dogdu. Gelen talep dogrultusunda tabi ki diger=20
> zamanlarda da isteyenler turnuvaya katilabilecek (rakibi ile anlasmasi=20
> ya da tek kisilik klasmanda yarisdigi durumda). Boyle bir uygulama=20
> faydali olur mu ? Amac penguenleri seminerlerden mahrum etmemek (ki=20
> kendileri de secimlerini seminer tarafindan yapacaklardir)
Olabilir. Diger zamanda gelmek isteyeni sinirlamadigimiz icin problem
yok.

Ayrica bu yil oyun oynayanlara kucuk bir anket hazirlayalim. Izlenimlerini,=
 elestirilerini alabiliriz bu sekilde.

Onemli Not :) Ben uzun suredir oyun oynayamayan birisi oldugumdan
fikirlerim cok ise yarar olmayabilir. Ayrica yine bu nedenden cok
fazla katkida bulunamayabilirim.

--=20
Sevgiler
Ahmet DERVIS ahmet at dervis dot net