Re: [Edergi-cg] 1. Sayi ve birkac duzeltme...

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sun 06 Feb 2005 - 18:13:48 EET

Merhaba,

Sun, 6 Feb 2005 17:08:06 +0200 tarihinde Arda Çetin
<arda@linux-sevenler.org> soyle yazdi:

AÇ> Yine "Acik Kaynak Terimleri" bolumunde yer alan bir yazi: " LKD : 2000
AÇ> yilinda kurulan ve kamu yararina çalisan dernek statüsünde olan Türkiye
AÇ> Linux Kullanicilari Dernegi'nin kısaltmasıdır." Yanlisim varsa YK
AÇ> uyeleri duzeltsinler. LKD'nin adi Turkiye Linux Kullanicilari Dernegi
AÇ> degil Linux Kullanicilari Dernegi'dir. Turkiye'de faliyet gosteren bir
AÇ> dernek olmasina ragmen isminin basinda "Turkiye" kelimesi yer
AÇ> almamaktadir.
Turkiye kelimesi yer almiyor, kamu yararina calisan dernek statusunde de
degil. Gercekte oyle evet ama daha kagit uzerinde degil.

2000 yilinda kurulmus demek de cok adil degil bence. Kagit uzerinde evet
ama aslinda 1992'ye dayaniyor kokleri ve organizasyonun olusmasi.

AÇ> Ayrica e-dergi'de gozume carpan birsey, diger dagitimlara oranla
AÇ> Debian'a daha yer ayirilmis. Bu 'ayricaligi' su yazidan da
AÇ> anlayabilirsiniz; "Debian : GNU / Linux dünyasinin ruhunu en iyi
AÇ> sekilde temsil eden, gelismis paket yönetim sistemi ile hayrani
AÇ> oldugumuz Linux sağlayicisidir." Elbette diger dagitimlar gibi
AÇ> Debian'da guzel, iyi hos bir dagitimdir. I$im geregi de hemen her
AÇ> dagitimi kullanmisligim ve sempatim vardir. Ancak LKD bunyesinde
AÇ> hazirlanan derginin bir dagitima ayrica bir kose ayirmasi bana garip
AÇ> geldi.
Dergi sabit degil ki... Daha bu ilk sayisi, baska bir sayida baska bir
dagitima daha agirlik verilebilir. Mesela bana ikinci sayida Pardus daha
cok on plana cikacakmis gibime geliyor ;-)

Dagitimlar, Linux kullanicilarinin hayatinda cok onemli bir yer kapliyor.
Dergide elbette genis yer bulabilmeli.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694