[dernek] Re: Cebit ardindan yapilmasi gereken ozelestiri

From: Mert Uzbaþlý (mert@bunalmis.com)
Date: Tue 14 Sep 2004 - 02:16:42 EEST

Merhaba,

On Tuesday 07 September 2004 09:33, murat.gezer@linuxdonanim.com wrote:
> Merhaba Arkadaslar,
>
> bir sonraki paragrafta yazacaklarim Cebit fuarindaki LKD standi konusunda
> ozelestiridir ve kesinlikle orda gorev yapan arkadaslara karsi yapilan
> elestiri degildir cunku Ziyaret etmis oldugum Cuma gunu orda gorevli
> bulunan tum arkadaslar zok iyi calismislardir.

Asagida verdigim cevaptan üzerime alindigim dusunulmesin. Orada yasadigimi ve
dogru oldugunu düsündüklerimi yazdim sadece. Bir mesaj kaygisi tasimadan
durumu yansitmaya calistim. Kompozisyonumu oek begenmem; umarim farkli
anlamlara sebebiyet verecek cümleler kurmam.

> [...]
> istediklerini gorememislerdir. Belki de oraya bu gunler icin genc
> arkadaslarin yani sira gonullu Kravatli is adamlari yerlestirmemiz gerekir.
> Belki duvarlara asmis oldugumuz bilgilere Linux Basari oykuleri . Linux
> Kullanim alanlari gerekebilir. Bunu bize herhalde var ise Kurumsal Linux
> Uyelerimiz saglamali. Belki bir sonraki Fuarda IBM, Novell, Sun gibi
> firmalardan Flama, Brosur vs Linux ile ilgili verilerde goturmeliyiz. Belki
> Frontsite dan ne bileyim Gelecek ten bir arkadas Sirketlerinin reklamini
> yapmadan Linux ile Sirketlerin neler yapabilecegini cevaplandirmasi

Sahsen standa gelen ciddi firmalarin temsilcilerine cevap vermekte yetersiz
kaldigim zamanlarda, bu kisileri o anda standda bulunan ve konuya benden daha
çok hakim olan arkadaslara yönelttim, ayrica Linux konusunda daha ciddi
destek almak istiyorlar ise bu destegi bir dernek yerine Linux konusunda
hizmet veren ciddi firmalardan almalari gerektigini belirttim. Bana kalirsa
insanlarin, özellikle firmalarin, Linux GPL (ücretsiz edinebilme sanslari
oldugu için) diye "Linux hizmetini" de ücretsiz olarak elde etme çabasindan
uzaklasmalari gerekmekte. Bu yönde bir talep artisi gelecekteki fuarlara
katilan Linux firmalarinin sayisini da, kurumsal olarak Linux çözümleri
kullanan firmalarin sayisini da arttirir. Daha ileriki gelecektede bu
firmalar umarim ki dernegimize destek olmaktan çekinmezler ve hep beraber
Linux'un yayginlasmasina, gelistirilmesine, güzellestirilmesine katkida
bulunuruz.

Tabi ki gönül isterdi ki takim elbiseli bir gönüllülerimiz olsun, "ciddiyet"
ve "profesyönellik" arayanlari tatmin etsinler, ama olmadi. Insallah bir
dahaki sefere... Fuar sirasinda orada bulunan gönüllülerin takim elbise ile
aralari pek iyi degildi (sadece kendi adima da konusabilirim tabi :)). Bu
konu da "yasasin özgürlük" diyorum kendi adima.

> Evet genel olarak bana diger firmalardan gelen elestiriler bu yondeydi.
> Hakli olduklari yonler var ama bizim dernegimizin gonulluk esasinda
> calistigini kabulenirsek . BU elestrililer aslinda biz gonullu calismayan
> lara yapildigi kanisina varabilirim. Ve burdan tekrardan orda gorev yapmis
> olan tum gonullu arkadaslara tesekkurler. Bu arada dernegin amaclari
> Firmalara yonelik hizmet vermek mi yoksa daha cok halka yonelik hizmet
> vermekmi diye de
> sorgulanabilir.

Bende tesekkur ederim.

--