[dernek] Cebit ardindan yapilmasi gereken ozelestiri

From: murat.gezer@linuxdonanim.com
Date: Tue 07 Sep 2004 - 09:33:04 EEST

Merhaba Arkadaslar,

bir sonraki paragrafta yazacaklarim Cebit fuarindaki LKD standi konusunda
ozelestiridir ve kesinlikle orda gorev yapan arkadaslara karsi yapilan
elestiri degildir cunku Ziyaret etmis oldugum Cuma gunu orda gorevli bulunan
tum arkadaslar zok iyi calismislardir.

Evet gelelim elestiri konularina aslina bakarsaniz bu elestirilerimin buyuk
kismi orda standi bulunan Firmalardan bire bir sohbetlerimde aldim ve aksam
bunlari not halinde cikartdim. Bunlardan bir kismini kendimize ozelestiri
olarak sunuyorum ve nacizzane benim dusuncelerim yorumlarimi da ekliyorum
daha once dedigim gibi yapilanlari kucumsemek yada elestirmek amacinda
degilim sadece dernegimizin daha fazla seyler basarmasi icin belki de almamiz
gereken dersleri burda ufak bir beyin firtinasi baslatarak almamizi
saglamaktir.

1- LKD standi Profesyonelerden cok daha cok Hacker felsefesine uygun kisilere
hitap ediyor

Aslina bakarsaniz evet ben de standa ilk geldigim de orda yaslari genc olan
(aslinda bu gercekten cok guzel) arkadaslarimizin gorev aldigini gordum.
Bunun sorumlusu aslinda biraz da bizlerin isyerlerimizde yogun tempoda
calismasindan kaynaklaniyor. Cebit Fuarinin Sali-Cuma arasi gunler
Profesyonnelr icin oldugu icin daha cok Firma yetkilileri fuari gezmekte
sonuc olarak belki (!!!) Linux uzerine uygulama gelistirmek isteyen ne
bileyim Networkune Linux koymak isteyen ler standa yaklastiklarinda gormek
istediklerini gorememislerdir. Belki de oraya bu gunler icin genc
arkadaslarin yani sira gonullu Kravatli is adamlari yerlestirmemiz gerekir.
Belki duvarlara asmis oldugumuz bilgilere Linux Basari oykuleri . Linux
Kullanim alanlari gerekebilir. Bunu bize herhalde var ise Kurumsal Linux
Uyelerimiz saglamali. Belki bir sonraki Fuarda IBM, Novell, Sun gibi
firmalardan Flama, Brosur vs Linux ile ilgili verilerde goturmeliyiz. Belki
Frontsite dan ne bileyim Gelecek ten bir arkadas Sirketlerinin reklamini
yapmadan Linux ile Sirketlerin neler yapabilecegini cevaplandirmasi
saglanabilir.

2- LKD den daha ciddi calismalar beklerdik

Ben bu elestirilerine katilmiyorum orda standa bulunan arkadaslar cok ciddi
sekilde calismaktaydilar ve zaten bunu soyleyenlere nasil yani dedim.

3- LKD neden duyulmuyor

Bu elestiri konusunda benim soyleyebilecek sozum yok . Basin ile
 iliskilerimiz cok mukemmel degil gibi gormekteyim.

Evet genel olarak bana diger firmalardan gelen elestiriler bu yondeydi. Hakli
olduklari yonler var ama bizim dernegimizin gonulluk esasinda calistigini
kabulenirsek . BU elestrililer aslinda biz gonullu calismayan lara yapildigi
kanisina varabilirim. Ve burdan tekrardan orda gorev yapmis olan tum gonullu
arkadaslara tesekkurler. Bu arada dernegin amaclari Firmalara yonelik hizmet
vermek mi yoksa daha cok halka yonelik hizmet vermekmi diye de
sorgulanabilir.

Murat Gezer