[dernek] Cebit 2004 (denemeler)

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sat 04 Sep 2004 - 08:00:29 EEST

 Merhabalar,asil amacimiz bir Cebit gunlugu tutmak olsada bazi
nedenlerden oturu (tembellik dememde sakinca var mi?) buna imkan
bulamamaktayiz.Bunun yerine gonullu arkadaslarimizin olay ani
fotograflariyla yetinmeniz gerekecek.Umut arkadasimiza cevap/ekleme
yazarken kucuk bir Cebit raporu cikti.Bunun yaninda hemen elim degmisken
aklima gelenleri de yazayim dedim.Ekleme yapmak isteyenleri klavye
basina davet etmek istiyorum."Hadi ama oturmaya mi geldik?"

 Benim ilk aklima gelen Serdar-Koylu.tar.bz2 diye nitelendirdigimiz
11-12 yaslarinda olan spamdan,mail sunucudan,virusten haberdar olup bizi
Windows&Linux degerlendirmelerinde baya bir terleten arkadasimiz
oldu.Kendisinden ve velisinden ozel izinle Cebit2004 Hatirasi
cektirme imkani bulduk.Kendisiyle ilk ilgilenen ben oldugumdan ve de ilk
basta baya bir hafife aldigimdan ilk dumuru da yasayan ben oldum.Topun
gidecegi koseyi kaleciye soyleyen futbolcu gibi basta bana UNIX/Linux
dersleri aldiklarini soylemesine ragmen ciddiye almamanin
bedelini odedim:)

 Bir diger olay ise beni azicikta olsa sinirlendirmesine ragmen, biosta
disk ve boot ayarlarini yapamayan hacker (hekir diye okunur,hacer diye
okuyanlar da var) arkadasimizla tanismamiz oldu.
Kendisi bizden mail adreslerimizi "belki yazisiriz,gorusuruz"
bahanesiyle alarak bizim derin hezeyanlar yasamamiza neden oldu (o kadar
konusmanin bosa gittigini sandik).Aksam eve geldigimizde
loglar her seyi anlatiyordu,arkadasimiz onerilerimizi dikkate almak
yerine bildigini okumaya devam etmisti.Ilk basta -onun adina-
sinirlenmemize/uzulmemize ragmen bios problemini yardimlarimiz sayesinde
cozdugunu dusunerek sevinmeye calistik.Bir kez daha bir insana yardim
edebilmistik.Paylasim ruhu buydu...

 Yemek icin cok degisik arayislarimiz oldu,her gun birimizin gonullu
olarak yenilmesi akillardan gecti ama bunu kendimize dahi itiraf
edemedigimizden Cebit'e hazirlikli gelmeye basladik.Zaten oyle bir sey
yapsaydik , standin son gunu ancak 2-3 arkadasimiz kalabilirdi.Bunun
yaninda gonullulerin gelecek sene daha besili olacaklari ihtimali
gozonune alinirsa ne kadar akillica bir is yaptigimiz da gorulebilir.
Gelecege yatirim...

 Standa ilginin yogun olmasi nedeniyle cok degisik insan tipleriyle
karsilastik ama cogumuzun ilk stand tecrubesi olmasina ve de
guzellikleriyle bizleri _buyulemeye_ calisan MS'cilere ragmen
her kapanista alnimiz acik,basimiz dik bir sekilde standdan
ayrildik.Bazi arkadaslarimizin ustun performansi -Gokmen Goksel,Ozgur
Dogan Gunes "you are the best"- diger standlarin ilgisini cekmis
olacak ki teklif aldiklarini duyuyoruz:)Firmalar bu iki fuar insaninin
nasil gonullu olduguna hala akil-sir erdiremediler:)

 Cebit'te bir ilk de komsularimizdan bazilarinin Linux kullanicisi
cikmasi oldu.Mikro (kendileri Linux ustunde calisan muhasebe programina
sahip) ile salon/koridor komsusu olmamizin disinda karsimizda bulunan
Thermaltek'in "Gentoo varmi?" sorusu daha sonra dizustu bilgisayarlarini
Slackware kurmak icin birakmalari notlar arasina alindi.

 Bizimle iletisin efendim."Cebit'ten bildiriyor" tarzi yazilarimiz
alacagimiz geri donusumlere,tepkilere gore devam edecek.

Umit Bozkir Cebit 2004 Istanbul...