[dernek] Re: Cebit Eurasia 2004

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sat 04 Sep 2004 - 00:00:15 EEST

 Merhabalar
03-09-2004 Cuma günü saat 22:36 sularında, Umut dedi ki:
> Cebit'i taze gezmis biri olarak bir kac kelime etmek istiyorum.
 Her turlu gorus,oneri,katki onemli/gerekli.
> Bence LKD'nin fuara katilmasi biraz zorunluluktan. Ornegin
> gelecek a.s. vb. linux temelli is yapan daha fazla firma fuara
> katilmis olsaydi belki LKD gerek gormezdi, bir kac kurumsal
> seminerle gorevini yerine getirmis olurdu. Kimbilir

 Zorunluluk derken neyi kastettiginizi pek anlamadim.Bana gore
belirttiginiz firmalar ve daha fazlasi olsaydi , hatta fuar Linux
adina yapilmis olsaydi bile LKD "ben buradayim" diyecekti.
Biz bilerek,isteyerek fuara katildik,kimse bizi zorlamadi.
> Herseye ragmen, LKD bu fuarda uzerine duseni yapmis,
> orada boy gostermis, gostermektedir (ben izmire dondum
> ama fuar devam ediyor daha)

 Ben burada fuarda olmak icin olmadigimizi belirtmekte yarar goruyorum.
Boylesine buyuk organizasyonlarda tamamen gonulluluk esasina dayanan
calismalarin meyvesini tum Ozgur Yazilim camiasi olarak toplamaya
baslayacagiz.Gecen sene -cogunlugu- "Linux nedir?" diyen insanlar bu
sene "Suse var mi?,Bu senede mi Debian yok?,Yeni Gentoo var mi?,FreeBSD
4.10 stable mi?Mandrake de sunu yapamadim [:)],qmail i nasil
ayarlarim,RedHat neden parali?" [:)] gibi sorular soruyorlar.Diger
katilimcilarla olsun stand komsularimizla olsun etkilesimimiz cok
iyi.Linux'u anlatinca degil de, bizim dernek oldugumuzu,arkadaslarimizin
orada gonullu oldugunu,fuar alaninda gezen Tux'larin para almadigini
anlatinca sasiriyorlar:)
> Bol miktarda MSCE, Cisco vs sertifikasyonu veren egitim firmasi
> vardi. Sanirim portakal isminde bir firma vardi linux ile ilgili
> ama kendileri orada yoktu.

 Dogrudan Linux firmasi degil belki ama Mikro Yazilim , Linux ustunde
calisan muhasebe yazilimiyla biraz ayriliyor (GPL degil!).Reklamlari
dinlediniz:)
Diger firmalarin da , firma olarak standimiza ilgisi buyuk (seminer
takipcileri belli oluyor:) ).Ilerde daha cok urun Linux ustunde
olacaktir,burada da duzenli ve gezici seminerlerle Seminer-cg'nin,basta
senlik olmak uzere Cebit gibi fuar ve organizasyonlara katkisiyla
Etkinlik-cg'nin,genel anlamda LKD'nin katkisi yadsinamaz.

> [...]
> olarak aklima geliyor. Brosurleri tasnif edince gerisini yazarim.
>
> Standaki arkadaslara kolay gelsin. Projeksiyon makinalari, dev
> plazma monitorleri, cay kahve kurupasta ikramlari, mini etekli
> sus bebekleri olmamasina ragmen dinamik bir tempoda gerekli
> kalabaliga hitap ediyorlardi onlerinden her gectigimde.
> LKD'nin koridoruna girdigimde epey bir kalabalik vardi.
> Ayni kalabalik hizli sistem standinda nfs underground yarismasi
> yapilirken sanirim yoktu... (Burada standlarin buyukluklerini de
> oranlayiniz) Bu da ilginin artik yavas yavas linuxa kaydigini
 Burada da gecmis LKD gonullulerinin bu zamana kadar yaptigi katkilar
icin tesekkurler.Tum bu ilginin yaninda bu tarz fuarlar ozellikle
GNU/Linux'a katki vermek isteyen insanlarin dernek hakkinda
bilinclenmesine faydali oluyor.Ornegin LKD Calisma Gruplari
calismalarindan bahsedince,BYTE'in 10 sayfalik Linux bolumu icin LKD ile
fikir alisverisi yapmak istemesi, "camianin bulusma noktasi" hedefi icin
iyi bir gelisme sayilabilir.Bu sene Seminer-cg'ye daha cok yonlendirme
yapmamiz baska bir olcu olabilir.Ilerde dernek/camia olarak daha etkili
olabiliriz.
> Saygilar.
> Umut Demirhan.

 *Resmi olmayan Cebit raporu... :)