[dernek] Re: ÈFISO-8859-1?Q??FISO-8859-9?Q?E-posta_listelerinin_yeniden_yapılandırılmas???FISO-8859-1?Q??FISO-8859-9?Q?ı_hakkında??

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 02 Sep 2004 - 22:28:45 EEST

Merhabalar,

Devrim GUNDUZ wrote:

> Merhaba,
>
> Bir süre önce sonuçlanan ve linux.org.tr e-posta listelerinin yeniden
> yapılandırılması ile ilgili çalışmanın sonucu duyurulmuştu. Bu çalışma
> çok yakında tamamlanacak.
> Şimdi sizlerden bu konudaki görüşlerinizi rica ediyorum. Benim aşağıda
> bir taslağım var. Sizlerin de bu konudaki düşüncelerinizi almak
> istiyorum:
>
> * Listedeki sorulara hakaret seklinde yanit verenlere ("Bunu sormadan
> once
> Google'a baksana!" , "öküz müsün kardeşim, ne biçim soru bu" şeklinde)
> [...]

Bence "Google'da ara." "Nasıl belgesini oku." kaba cevaplar değil. Daha
önce de listelerde benzer tartışmalar oldu, bence liste adabımız,
http://belgeler.org/howto/smart-questions.html adresinde Türkçe çevirisi
bulunan, "Doğru Düzgün Soru Sormanın Yolları - Biz sizin projenizin
destek bölümü değiliz!" adlı belgede belirtilen çerçevede olmalı.

Yani, soru soranı bir belgeye göndermek (Read the fucking manual - Lanet
olası el kitabını oku demek), hatta Google'da arattırmak bence hakaret,
kabalık değil. Ama "öküz müsün" dediyse o hakarettir, ayrı...

Yani, soru soranı soru sormadan önce iki arama yapmasına, belge
okumasına yönlendirmeyecek, teşvik etmeyecek miyiz? Eğer yapmazsak, onu
hazıra konmaya, başkasının onun problemlerini her zaman çözmesine
alıştırmaz mıyız?

Hoş benim için farketmez, zaten teknik bilgim pek yeterli değil,
listelerde cevap veren konumunda değilim. Benim önerim, yukarıda adı
geçen belge, listeye her yeni üye olana ilk başta gönderilecek mesajda
belirtilmeli, "Öküz müsün" demek ayrı ama, "Belgesini oku" deyip linkini
veren veya "Google'da ara" "Belgeler.org'da ara" diyen de
cezalandırılmamalı...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.