[dernek] Re: LINUX marka tescili

From: Volkan YILDIRIM (volkan.yildirim@ankarapatent.com)
Date: Thu 02 Sep 2004 - 15:58:26 EEST

merhaba,

marka: alameti farika demektir yani ayirt edici isaret.
siz bir kagida bir cizgi bile cizseniz bunun ayirtedicilik ozelligi var i
se
marka olarak kullanabilirsiniz herhangi bir dilde olmasina veya anlami
olmasina
gerek yok..
markalari tescil ettirme zorunluluguda yok.
kullanim yeterlidir. her an mahkemeye haksiz rekabet davasi acarak
hakkinizi savunabilirsiniz.
fakat tescil edildiginde islemler cok daha kolaylasir. dava masraflarini
yuklenmek durumunda kalmazsiniz v.s.

Ornek. norvecteki x sirketi bir kagida bir logo cizdi ve bunu butun
fatura, antetli kagit brosurlerinde 1995
yilindan itibaren kullaniyor.. ardindan turkiyede herhangi birisi
ayni/benzer logoyu 2000 yilinda kullanmaya basladi
hatta tescil ettirdi (kotu niyetli olabilir veya olmayabilir)
norvec firmasi 2004 yilinda dava acarak bu logonun kullanimini
durdurabilir, turk firmasinin piyasadaki
urunlerini toplattirabilir. Aynilik ile benzerlik arasinda fark yoktur.
herhangi bir son kullanicinin o isareti
ayirt edip edemedigine gore yorum yapilir.

Linus Torvalds LINUX 'u tescil ettirmis (duz yazi olarak) kaldiki
ettirmemis olsa idi bile
(Unregistered TradeMark olurdu)
turk firmasi bu markayi tescil ettiremez di, marka olarak kullanamazdi,
urunlerine linux ismini veremezdi.

cunku artik linux herkes tarafindan bilinen
ve kullanilan bir isim/isaret. yarin pazarda linux adi altinda bir CRM
yazilimi ciksa herkes bunun
bizim linux ile bir alakasi oldugunu dusunur. veya linux adi altinda bir

cep telefonu cikarsa ortalama bir linux kullanicisi cep telefonunda
linux isletim sistemi kullanildigini dusunebilir.

ve Hatta sunu soyleleyim kimse "linus torvalds" adi altinda da bir urun
uretemez (tescilli olmadigi halde)
zamaninda bir turk sirketi Colin Powell ismini deri giyim siniflarinda
tescil ettirmeye kalktilar
hatta TPE 'de olur dedi ve bu basvurulari yayinladi. :))) colin powell
ismini duymayan kac kisi var ?? :))

neyse bu konular uzarda uzar...

asagida bazi linkler var.

http://www.linuxmark.org/ ------->>>>>>. bu onemli

http://news.com.com/Torvalds+asked+to+step+into+Linux+trademark+fight/210
0-7344_3-5305663.html

http://www.linuxworld.com/story/45937.htm

sevgiler

=?utf-8?q?Nilg=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF
=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF=BD=EF=BF
=BD=EF=BF=BD wrote:

>Selam,
>
>Eğer Linux diye açıkça belirtilmemişse
>"Linux" değil "LINUX" yani "lınux" tescil edilmiş.
>Resmi dilimiz Türkçe, İngilizce değil!
>Yazılış, hatta kullanılan yazıtipi bile ön
em kazanabiliyor.
>Linus Torvalds neyi tescil ettirmiş, Linux, LINUX, linux; hangisi?
>

>Konu dışı ama merak ediyorum, nüfus kayıtlar=C4
=B1nda türkçede bulunmayan harflere
>izin verilmezken ticari isim tescillerinde nasıl izin veriliyor?
>Bu çifte standart değil mi?
>

>Esen kalın,
>Nilgün
>

>Salı 31 Ağustos 2004 18:28 sularında, Volkan YILDIRIM =C5
=9Funları yazmıştı: