Re: [Dernek] Ziraat Bankası - Linux ve Son durum

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 24 Oct 2004 - 15:00:02 EEST

> Herkese merhaba,

Selam,

> Tekrar etmekte hiç sakınca görmüyorum RHEL3 Itanium hiç bir şekilde
> göçmemiştir. Ne ben, ne Prosoft, ne KoçSistem ne de Redhat hiç bir şeyi
> yüzüne, gözüne yada başka bir organına bulaştırmamıştır...

Mailime dikkatli bakılırsa orada şu ifadeyi kullanmış olduğum görülür.

"Ziraat bankası düzgün çalışmayan Linux yüzünden çöktü vs vs diye.
Eğer gerçekten sebep bu ise."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Bir sistemin çalışiyor olması gerektiği gibi çalışıyor olduğu anlamına
gelmiyor.

1 günde 1 milyon işlemin yapılması böylesi bir donanım için herhangi birşey
ifade etmiyor nitekim %20 yükten bahsediliyor buna rağmen.

Oracle' ın kırdığı dünya rekorlarında ise:

2 tane 1.3 Ghz lik Itanium2 işlemci ile 51.506 tpmC
32 tane 1.5 Ghz lik Itanium2 işlemci ile ise 683.575 tpmC

değerleri bulunuyor.

O donanım ile neler yapılabileceğini yaklaşık anlamışsınızdır sanırım.

Ne varsa sorunun Linux ile ilgili olmaması sevindirici tabii ...