RE: [Dernek] Ziraat Bankasi - Linux ve Son durum

From: kadirkor (kadirkor@e-kolay.net)
Date: Sat 23 Oct 2004 - 12:49:41 EEST

Tebrikler.

________________________________

From: dernek-bounces@liste.linux.org.tr on behalf of Bora Güngören
Sent: Fri 10/22/2004 6:45 PM
To: dernek@liste.linux.org.tr
Subject: Re: [Dernek] Ziraat Bankasi - Linux ve Son durum

Merhaba,

Bu durumda Linux harici bilesenlerde sorun oldugu kesinlesti. Zaten
"linux isini yüzünü gözüne bulastiran" kisilerin bu ölçekte islere el
atamayacaklarini öngörüyorduk. Isin zor oldugu ve riskleri belli olunca
ve özellikle "SLA" isin içine girince o tayfa toz oluyor. Ha Ziraat'deki
RHEL sunuculari zaten yillardir UNIX isi yapan Prosoft kurmus, bunu da
ögrenmis olduk. Zaten saglamci bir firmadir, altindan kalkamayacak olsa
ise girmezdi.

Demek ki esas hata Oracle yada .NET bilesenlerinden
kaynaklanacak.Sorunun hatali kayitlari olusturan (kodlanmis) yazilim
bilesenlerinden olustugunu öngörürsek, Oracle ve .NET ikilisine fatura
çikarmak durumunda kalinacak sanki. Kayitlari yanlis olusturuldugu zaman
Oracle'in günahi nedir diyerek .NET'e kirmizinin yakisip yakismadigini
görmek gerekli. :-) Bir klip yapsak, penguenler mutfakta ellerinde
kepçeler tempo tutsalar. Nasil olur ki?

Sonuçta ariza giderildi. Banka da emekli ödemeleri gibi esas kritik
islemini yapabildi. Yakinda Fintek'den yada Ziraat'in bilgi isleminden
çok daha detayli bir resmi açiklama gelecektir. Microsoft konu ile
ilgili bir açiklama yapmadi sanirim, yapti mi?

Bu açiklamalardan da sonra konu hakkinda bir Linux yorumu kaleme alalim,
bakalim medya ilgi gösterecek mi?

Sevgiler.

Bora.