Re: [Dernek] Ziraat Bankası - Linux ve Son durum

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Sat 23 Oct 2004 - 11:02:22 EEST

Merhaba,

Ne güzel değil mi, hiç bir bileşenin kendisinde sorun olmamış ama
nedense sistemde sorun yaşanmış.

Bunun tek açıklaması bileşenlerin birlikte çalışma (yani entegrasyon)
sorunu yaşamasıdır. Oracle'ın Linux üzerinde olması hiç bir şey
değiştirmeyeceğine göre .NET ve Oracle arasında (ölçekten kaynaklanan)
çeşitli entegrasyon sorunları yaşanmıştır diyerek olayın nedenini
çıkartabilir miyiz acaba?

.NET'in sunduğu Oracle sürücülerinin performans açısından zayıf olduğunu
duymuştum (deneme şansım olmadı) ama buradaki sorun bu kadar basit
değildir herhalde.

Şu olayın detaylı ve net bir teknik raporu yayınlansa, insanlar ders
alsa. Banka türü büyük boyutlu mimariler herkesin her zaman deneyim
sahibi olabildiği şeyler değil. Genelde bir kere kurulup on yıllarca
fazla dokunulmadan çalışıyorlar çünkü.

Sevgiler.

Bora.