Re: [Dernek] ziraat bankasi ve microsoft-oracle

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 21 Oct 2004 - 12:00:16 EEST

Merhabalar,

Hani ben bir şeyler yazarım yazmasına ama, bence buradaki yazı, Linux'un
aleyhine değil lehine...

"Bakın size bir şey söyleyeyim; aslında bankalar yazılımlarını, güvenlik
nedeniyle, kendi bünyelerindeki uzmanlara hazırlatır. Çoğunlukla
ücretsiz *Linux *veri tabanı üzerine ihtiyaç duyulan programlar yazılır.
Satın alınan paket programlar bu sisteme uyarlanır."

Yani, bankaların güvenlik ve maliyet nedeniyle Linux veritabanları
üzerine kendileri uygulama geliştirdiğini söylüyor. Bu iyi bir şey.
"Linux veritabanı" demesi yerine "Açık kaynak veritabanı" demesi daha
doğru ama, bence çok büyük bir hata da değil.

Daha sonra da, yazılımların çalışmamasının maliyetinin, uygulayıcı
firmalardan (Microsoft, Oracle) alınması gerektiğini söylüyor, böylece
hem bu gereksiz harcamaları yapan Genel Müdür Can Akın Çağlar'dan, hem
işi düzgün yapamayan Oracle ve Microsoft'dan hesap soruyor...

Bence, sadece bu yazıya "ilave" yazılar yazılabilir, bu yazıdaki olay
malzeme olarak kullanılarak, Açık Kaynak yazılım firmalarından hizmet
alınması halinde, ne gibi tasarruflar sağlanabileceği vurgulanabilir...

Yok mu bizde, "40 milyon $ harcamış, bir işi becerememişler, ben 4
Milyon $'a işi bitirirdim" diyen?

Mesela devlet 40 milyon $'ı açık kaynak bir bankacılık uygulaması
geliştirmeye teşvik olarak verseydi, yazılamaz mıydı bir bankacılık
programı? Veya bankalar, web sunucusu isteyen şirketlerin Apache'yi
desteklemesi gibi, bir açık kaynak proje başlatıp destekleyemez miydi?
FinTek buna önayak olamaz mıydı? Yanında kurulum, how-to'lar, kapasite
analizleri bile çıkardı bence...

Bana bunlar son derecede yüksek fiyatlar gibi geliyor, milyon $'lara
alışkın bir arkadaş varsa yorum yapabilir mi?

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.