[dernek] Rv: Re: Akademik-CG/Egitim destek

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Tue 25 May 2004 - 18:48:19 EEST

Merhaba,

Oldukca kapsamli bir mesaj olmus. Tek seferde tamami hakkinda yorum yapmak
zor. Bir iki noktasina degineyim.

> Bu gerçekten önemli. Artık "nasıl yapılır?" dökümanlarının
ötesinde,
> belki biraz daha belli amaca yönelik, el kitabı gibi, ders içeriği gibi
> şeyler gerçekten şart... Hatta "Linux for dummies..." falan
tadında,
> adım adım, herkesin anlayabileceği şeyler lazım...

Uzun suredir soyledigim bir sey. Ancak yeniden soyluyorum, nasil yapilir
belgesini yazmaktan cok daha zor bir isten bahsediyoruz. Teknik yazarlik
ABD'de ve bir cok ulkede ciddi bir is alani olarak goruluyor.

> Bir de bu içeriği, aşama aşama LPI 1. ve 2. düzey sertifikasyon
> kriterleri ile uyumlu hale getirsek, ballı kaymaklı olur...
>
> Eğitim veren firmalarda çalışan birkaç arkadaş ta vardı yanlış
> hatırlamıyorsam, (Portakal Teknoloji, Frontsite, ?...) belki gönüllü
> destekleri olur, onların da deneyimlerinden yararlanırız... Eğer bu
> projeyi, çıkar çatışması olarak görmezlerse tabi... Eğitim şirketinin
> içeriği, "ticari sır" olarak değerlendirmesi de mümkün...

Bizim Portakal'daki telif hakki politikamiz telif hakkini yazan bireylerde
tutmaya yonelik. Ders notlarinin basili hallerinin teliflerini korumak
Portakal'in yukumlulugu oluyor. Sayisal bicimdeki verilerimizi de cok ciddi
olarak koruyoruz. Ancak ornegin bu ders notlari bir kitap olursa o zaman
bizim sirket olarak haklarimiz onemli degil tum telif yazarda.

Bu kapsamda bu tur bir calismaya Portakal Teknoloji'nin katkida bulunmasi
temelde yazarlarin olumlu bakmasina bagli. Bugun Linux icerigi yazan tum
arkadaslarla konustum. Iceriklerine zaten guveniyorlar; hatta dogrudan bizim
iceriklerin degisiklik gerektirmeden kabul edilmesi gibi saka yollu iddiali
da olmadi degil. :-) Ortak kullanima da sicak baktilar. O zaman bir dert
yok. Nokta.

Ancak Portakal Teknoloji'nin iceriklerini genele acmasi icin herkesin ayni
seyi yapmasi ve uyulacak bazi ilkelerin olmasi yeterlidir. Bu ilkeler
kisilere ait telif haklarinin duzenli ve etkin bir bicimde korunmasi
temelinde kurulduktan sonra bizim icin sorun yok. Seve seve paylasiriz.

Simdi diyelim ki bu sekilde icerikler birlestirildi ve "Voltran" misali bir
icerik olustu. LKD'nin orgutledigi ve cesitli sirketlerden kisilerin
olusturdugu bu iceriginin ucuncu kisiler tarafindan sanki kendileri yazmis
gibi kullanilmasinin onune gecilmeli. Bunun olasi bir yolu her yil tum
Turkiye'de kullanilacak sekilde kitap olarak basilmasi (adet?), bandrol
alinmasi, ve herkesin net bir bicimde bu icerigi kullanmasidir.

O zaman hem herkes ayni icerigi kullanacagi icin olcek ekonomisi yasanir,
hem de Internet'in (pek de) ulasamadigi %95'lik kitleye ulasiriz. Bu dernek
listesi, yada linux.org.tr nin ulasamadigi ama Linux'u merak eden, onu da
gecin Linux'u hakeden insanlara Linux'u ulastirmanin yolu basili ortamlardan
geciyor. Vs. Vs.

> ECDL ve TBD'nin işbirliği yapması bana uzak ihtimaller gibi geliyor.
> Bildiğim kadarı ile ECDL, tamamen MS ürünleri temelli bir eğitim, ve MS
> projenin ana sponsoru. "Parayı veren düdüğü çalar" mantığı ile,
"Peki
> linux eğitimlerini kim yapıp hazırlayacak? Bu projenin şu kadar bin
> dolar maliyeti var, sponsoru MS, o parayı Linux eğitimleri için
> kullandırtmayacaktır." gibi bir durum oluşacağını tahmin ediyorum.
> Umarım yanılıyorumdur, önyargılıyımdır, ama benim izlenimlerim bunlar.

ECDL'in ana belgelerinde (Ingilizce olan) kelime islemci gibi genel terimler
var. Turkce belgelerinde ise MS yazilimlarinin adlari ve birebir MS
terimleri var. Biz Linux (secilen dagitim) icin ECDL dengi bir icerik
hazirlar ve surecten gecirirsek hic bir sey olmaz. Ama bu da zahmetli bir
sey.

> TBD'de de, pek fazla Linux/Açık Kaynak bilinci gördüğümü söyleyemem
> şahsen. Yine kişisel görüştür, umarım yanılıyorumdur...

Bugun Mustafa Akgul hocamizin TBD YK'dan ayrildigini okuduk. TBD su anda cok
calkantili bir donemde. Linux konusuna zaten girmek istemeyeceklerdir.

> +1

+1

> Ama eğitim vermeden, içerik/altyapı
> hazırlamak? Biraz değişik bir durum. Malzemenin eğitime uygunluğu da,
> biraz kullandıkça ortaya çıkar, geri beslemeyle düzelir. Eğitim için de,
> bir yerde, oturup sürekli maaşlı çalışacak eleman lazım. Acaba, biz
> altyapıyı ve içeriği hazırlarken, eğitimi, sürekli ilgilenecek
> insanları, eğitim veren şirketlere falan mı ihale etsek? Ya da biz bir
> örnek oluşturup, eğitim şirketlerine, "Bakın bu altyapıyı ücretsiz
> kullanabilirsiniz, maliyeti de son derecede düşük, hadi Linux eğitimi
> verin" mi demeli?

Dert etmeyin, o konuyu ozel sektor dinamizmi cozecektir.

> Ya da mesela, dernek içinden, önce farklı ve yarı-ticari, kooperatif
> gibi bir yapı kurup, onun bünyesinde, ticari olarak da eğitim verip,
> fizibilitesini de çıkarıp, ondan sonra tüm projeyi belgeleri ile
> yayınlayıp, Linux'cu eğitimci şirketlere, "hadi siz de yapın, bu
karlı
> bir iş" mı demeli?

Linux egitimi veren sirketler zaten isi kazancli gormese girmez. Hos biz
surekli yatirim yapiyoruz ama evinde oyuncak penguen olmayan odasi kalmamis,
kuzenlerini Tux Racer ile fisekleyen bir insan yaziyor bunu. :-)

> Çünkü sürekli olarak eğitim vermek, hem altyapıyı, hem de içeriği
> oluşturmaktan çok daha zahmetli, uzun soluklu, ve süreklilik isteyen bir
> iş. Benim asıl kafama takılan, o... Bir ihtimal, onu da AB fonları falan
> destekleyebilir, onun için maaşlı eleman da çalıştırabiliriz... Çok iyi
> araştırmak, projelendirmek lazım... Ufak ufak 6. Çerçeve programını
> okumaktan falan başlıyoruz bu çalışmalara, hadi hayırlısı.

AB fonlari kisa sureli projeler icindir. Bu tur uzun sureli isleri nasil
yapacaginizi da ayrica destek vermeden sorarlar. Yani AB fonu bu tur bir
konuda yanit degil sadece soru soran baska birisi. :-)

Sevgiler

Bora Gungoren
Portakal Teknoloji.

href='http://www.postamerkezi.com'>www.postamerkezi.com</a>