[dernek] Re: Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Bensan Sarper Sonal (bensansonal@linux-sevenler.org)
Date: Mon 24 May 2004 - 06:46:28 EEST

Merhaba

> ozetle benim yorumum yerel amddekiler kuresellesmenin kurbani oldular... ki linux diye isim almaya
> calisan firmalar da ayni sekilde uluslararasi ticaret sozlesmeleri cercevesinde korunan isim hakkina
> tecavuz edemeyeceklerdir, bu konuda bence dernegin enerji harcamasina hic gerek yok...

Zaten böyle bir durum yaşanırsa bu kelimelerin özgürlüğünü sonsuza dek kaybedeceği yönünde bir düşüncem yok. Elbette sonuç bizim
lehimize olacaktır. Ama sizin atladığınız nokta ülkemizde yasal süreçlerin çok uzun sürmesi ve böyle bir süreçte GNU/Linux'un
yaşayacağı kayıpların AMD'nin yaşadığı kayıplardan daha ciddi olacağıdır. AMD ticari bir firma sadece ticari kayba uğradı ki
uğradığı kaybı bir tazminat davası ile karşılama imkanı var. Ama GNU/Linux açısından böyle bir durum ile karşı karşıya kalınması
durumunda uğrayacağımız zararın telafisinin o kadar kolay olmayacağını göz önüne almamız gerekir diye düşünüyorum.

Nasılsa birşey olmaz düşüncesiyle risk almak yerine ayaklarımızı yere olabildiğince sağlam basmamız gerekir diye düşünüyorum.

Saygılarımla
Bensan S. Sonal