[dernek] Re: Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Koray Loker (loker@fisek.com.tr)
Date: Mon 24 May 2004 - 05:45:26 EEST

> Neden bir intel, ibm, hp, compaq bu hataya dusmediler de AMD dustu.
> paranin gucu, olum haric herseye care bulur... amd.com.tr su an AMD'nin.
> belki hukuki bir aciklamasi vardir. belki uluslar arasi marka, ulke marka
> haklarini dovebiliyordur.

Bu konuda Dunya Ticaret Orgutu uyesi bir ulke oldugumuz icin, o orgut nezdinde kabul edilen uluslararasi anlasmalar bizi bagliyor. Hatta gereksiz detay, uluslararasi anlasmalar anayasal madde hukmunde gecerlidir, yani konuyla ilgili bir kanun duzenlemesi ile uluslararasi hukuk celisirse uluslararasi hukuk dover...

Bu kotu yaniyla uluslararasi sermayenin eziciligine teslim olmak anlamina gelir, iyi yaniyla ise Avrupa Insan Haklari Mahkemesi gibi kurumlarin ulkemizdeki varligini (daha insancil adiyla, orneksizce belirtmek gerekirse dunya kamuoyunu) mesru kilar... Bu mesruiyet iyiye mi kullanilir kotuye mi bu bize bakar diyorum. Sonucta dunyanin her yani icin bu oyunu kurallariyla oynayarak, gerekli sartlari yerine getirerek bir marka edinmis AMD, turkiye'de ayni isimdeki firmayi, ayni isimdeki firmanin uluslararasi dusunememis olmasi nedeniyle yenmis oldu diye de bakilabilir...

ozetle benim yorumum yerel amddekiler kuresellesmenin kurbani oldular... ki linux diye isim almaya calisan firmalar da ayni sekilde uluslararasi ticaret sozlesmeleri cercevesinde korunan isim hakkina tecavuz edemeyeceklerdir, bu konuda bence dernegin enerji harcamasina hic gerek yok...

GPL turkiye hukukunda anlamli midir diye sikca avukat tanidiklar tartisma yaratirlar, en basitinden bizim gozunun icine baktigimiz avrupa hukukunda gpl taniniyor. almanya mahkemeleri gpl lisansli bir yazilimin lisans sartlari disinda kullanilmasiyla elde edilen urunun satisini durdurabiliyor. dolayisiyla biz de 'ornek kararlar sunarak' bu yola girebiliriz, tabii yasanirsa...yasanmazsa ihtimali daha yuksek oldugu icin bence kaynak aktarimina su asamada gerek olmaz. bildigim kadariyla ucuz da kolay da bir is degil....

l'o'ker