[dernek] Re: Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Murathan BOSTANCI (murathan@interaktif.net.tr)
Date: Mon 24 May 2004 - 02:27:30 EEST

Mesajiniz'da bahsi gecen konuda turkiyedeki firmanin etik davranmadigi
soylense de, AMD cok da hakli degildi...

soyle ki,

nic.tr kurallarina gore isleyis su sekilde, bir alan adini
alabilmeniz icin sizin tescilli markaniz olmasi veya talep ettiginiz alan
adinin sirketin acik ismi olmasi gerekiyor.

ilgili bilgisayar firmasi, AMD Computer olarak Turk Patent Enstitusu
tarafindan verilmis olan Marka Tescil Belgesine sahipti.
Patent Enstitusu AMD nin Advanced Micro Devices in kisaltmasi oldugunu
bilemeyerek ismi tescil etmis olabilirler.

dns yonetiminin alan adini tescil etmesi ilginc,
dolayisi ile ilgili alan adini tescil ettirmis bulundular.

Advanced Micro Devices bir zahmet Turkiye Pazarini daha once gorup
zamaninda alan adini tescil ettirseydi.

Neden bir intel, ibm, hp, compaq bu hataya dusmediler de AMD dustu.
paranin gucu, olum haric herseye care bulur... amd.com.tr su an AMD'nin.
belki hukuki bir aciklamasi vardir. belki uluslar arasi marka, ulke marka
haklarini dovebiliyordur.

nic.tr kendi belirledigi sartlar saglansa dahi size talep ettiginiz alan
adini vermeyebilir. bence bu konuda yapilacak sey nic.tr yonetimine
linux.com.tr linux.net.tr linux.info.tr linux.biz.tr vs... seklinde bos
olan alan adlarini nasil ki tek harf alan adlarini vermiyorlarsa ayni
mekanizmayi isleterek tescil edilemeyecek alan adlari lsitesine
ekletmektir.

Saygilarimla,

Murathan BostancI
netadmin@interakif