[dernek] Re: marka

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 23 May 2004 - 18:20:25 EEST

Merhabalar,

O halde iyi, dernek adına, önce Linus Torvalds, GNU ekibi, FSF, OSI gibi
yerlerle temasa geçilecek, "Bakınız bu isimlerin/markaların Türkiye'de
korunması lazım, biz dernek olarak kayıt yaptırmak istiyoruz, işbirliği
yapalım, izin/yetki verin, isim/marka belgelerinizi gönderin..." vs
denilecek, sonra da, TPE'ye dernek olarak başvuruda bulunulacak.

Sanırım marka süreci, patent'den daha ucuz ve az uğraştıran bir sürec.
Detayları ben öğrenirim. Ablam TPE'de çalışıyor, kendisi bilmiyorsa,
bileni bilir. Birkaç gün, maksimum bir hafta içinde, genel prosedür ve
maliyeti öğrenir, derneğe yazarım.

Ayrıca, bu hafta olası hangi alanlarda destek alabilecek projeler
geliştirebilirizi de araştırıyorum. Şu anda AB destekli, proje teklifi
istenmiş, önemli olan iki proje:

*Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi projesi, (MEB)
Mesela teknik lise düzeyindeki eğitim için müfredat, e-eğitim altyapısı
ve içeriği, Linux açık kaynak üzerine... Bu bana daha makul geliyor...
Başvuru tarihi 2 Temmuz.

*Yeni Fırsatlar, iş kurma, geliştirme istihdamı arttırma projesi
Adı üstünde. İşsizlere iş sağlama, çalışanların verimlerini,
işyerlerinin karlılığını arttırma projesi. Bu projeye de "Bilişim
Sektöründe Linux ve Açık kaynakla ilgili iş modelleri ve fırsatlar" gibi
bir yerden yakalayıp girebiliriz. Ama biraz daha zor gözüküyor. Bir kere
projelendirme için az zaman var, 15 Hz'da proje teklifini vermek
lazım... Sonra biraz daha teknik alan dışı...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.