[dernek] Re: Rv: Re: Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Bensan Sarper Sonal (bensansonal@linux-sevenler.org)
Date: Sun 23 May 2004 - 17:13:34 EEST

Merhaba

"Harekete geçmek"ten kastım eğer bugüne dek bu konu da bir çalışma yapılmamışsa biran evvel çalışılmaya başlanmasıdır. LKD'nin bir dernek yapısı altında TPE'ne başvurmasının hukuki zemini var ise en doğrusu LKD'nin hakları üzerine almasıdır. Eğer bir derneğin böyle bir hakkı yok ise derneğin şirket kurma hakkı var mı; buna bakmak lazım sanırım. Eğer LKD'nin hakları kendi üzerine doğrudan alması mümkün değil ise bu yol sanırım doğru olacaktır.

AMD olayını özetlemeye çalışayım kısaca. Birkaç yıl evvel adı "AMD Elektronik" diye başlayan bir şirket gerekli makamlara başvurarak "AMD" tanımının kullanılabileceği hemen hemen her türlü alanda "AMD"'yi kendilerine tescil ettirdi. Bu olay AMD'nin Athlon serisi olarak da bilinen K7 serisi işlemcileri çıkardığı zamanı takip eden dönemde gerçekleşti.

AMD Elektronik AMD işlemciler hakkında yasal çalışmalar içine girdi ve "AMD adı bu ülkede bana aittir. Benden izinsin benim markamla işlemci satılamaz" dedi. Akabinde olanlar:

***Dergilerden AMD reklamları kalktı. AMD Elektronik'in üzerinde şu patent etiketi olmayan işlemci sahtedir gibisinden ilanları yeraldı. (Cümleleri tam olarak hatırlayamıyorum ama buna benzer bişeydi)

***Distribütörler, dağıtım kanalları, toptancılar ve mağazalar mahkeme kararlarıyla basılarak AMD işlemcilere el konuldu.

***AMD işlemci ülkemizde bulunamaz, satılamaz oldu.

***Bu işte Intel'in parmağı olduğu söylentisi yayıldı ortalığa. (Bu bize neyi hatırlatıyor sizce? :) )

***AMD Elektronik ya paranı ya canını dercesine "tek" distribütör yapılmalarını teklif ediyor duyumlarıma göre. Aynı dönemde duyduklarıma göre alternatif olarak büyük meblağlar da talep ediyorlar.

***AMD Amerikan filmlerinden alışık olduğumuz "Teröristle pazarlık yapmayız" tavrına benzer bir tavırla Türkiye'nin altına imza attığı Paris anlaşmasına da güvenerek mahkemeye gidiyor.

***Atladıkları şey: Her ne olursa olsun bu ülkede davaların kesinlikle çok uzun sürdüğü. :)

***Mahkeme süreci bitti, AMD işlemciler memlekete girdi. Ama yaşananların akabinde AMD'nin duraklama dönemleri yaklaştığından işi daha da zorlaşmış oldu.

>Hukuki olarak ne yapılması gerekir, biraz açar mısınız? Önümüzdeki adımlar, maliyetler nelerdir? Tahmini >de olsa, ne kadar işgücü, ne kadar para gerekir? Kendi içimizde halledebilir miyiz, yoksa, Marka-Patent >bürolarından biri ile anlaşmak gerekir mi?

Daha evvel de yazdığım gibi keşke bu konuda bir yardımım dokunabilse ama ne hukukçuyum ne de patent/marka haklarıyla ilgili detaylı bir malumatım var.Sadece şu an için elimden gelenin en iyisi olduğunu düşündüğüm şeyi yaptım; Bu konuya dikkat çekmek oda.

LKD üyeleri veya üye olmayıp ta bu camia içinde yeralan ve konulara hakim olan penguenler var ise ve bu konuya yeterli zamanı ayırabilecekler ise bu iş camia içinde hallolabilir. Aksi takdirde Marka-Patent bürolarından biriyle çalışmak hızlı bir çözüm olacaktır. Bu işi iyi yapabilecek birini seçmek gerekir eğer her önüne gelen bir büro açmış ise. :)

Ne kadar para ve işgücü gerekir bilemiyorum ama elimizden geleni yapmamız gerekir diyorum. Yoksa bir "cinali" bu işe el atarsa çok fazla yıpranırız...

Saygılarımla
Bensan Sarper Sonal