[dernek] Re: Rv: Re: Rv: Re: idari kurul toplantisi gundemi -- 23/05/2004

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 23 May 2004 - 09:58:17 EEST

Merhaba,

"Harekete geçmek"ten tam olarak ne kastediyorsunuz? LKD olarak, TPE'ne
marka başvurusunda mı bulunalım? Yasal olarak, dernek statüsünde bunu
yapabiliyor muyuz? Yoksa, ayrı bir şirket, kooperatif falan mı kurmak
gerekiyor? Eğer ayrı bir şirket bünyesinde olacaksa, bunun tek amacının
GNU, Linux gibi isimleri korumak olduğunu, diğer Linux'cu
profesyonellere nasıl anlatacağız? Ben AMD olayını da net bir şekilde
bilmiyorum. Yoksa mesela, marka başvurularını inceleyip, henüz başvuru
aşamasında iken mi "Linux Linus Torvalds'ın markasıdır" diye itiraz edelim?

Hukuki olarak ne yapılması gerekir, biraz açar mısınız? Önümüzdeki
adımlar, maliyetler nelerdir? Tahmini de olsa, ne kadar işgücü, ne kadar
para gerekir? Kendi içimizde halledebilir miyiz, yoksa, Marka-Patent
bürolarından biri ile anlaşmak gerekir mi?

İyi çalışmalar.

Özer Tayiz.