[dernek] Re: Projeler, lkd-cafe-lokal

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 12 May 2004 - 12:40:28 EEST

Merhabalar,

S.Çağlar ONUR wrote:

>LKD internet cafe anlamsız zaten her penguen bir şekilde net'e bağlı.
>Ben gidipte internet cafeye işimi yapmam.
>
>Fakat geçen zamanlarda EMO Ankara şubesine seminer için gittiğimde
>gördümki LKD'de EMO gibi bir mekana, sabit çalışanlara, bir kütüphaneye
>v.s sahip olmalı. Sabit mekan fikrinizi maddi koşullar uygun olduğu
>sürece gene _şahsım_ adına sonuna kadar destekliyorum.
>
>Fakat eminimki EMO [ yada diğer dernek, oda, kulüp v.s ] gibi
>organizasyonlar _ÜYELERİNİN_ desteği ile ayakta durur. Genel kurulda 300
>küsur kişinin oy kullanma hakkı var. Bu insanlardan yılda 10 milyon
> [...]
Yalnış anlaşılma olmaması açısından, birkaç şeyi belirtmek istiyorum...

Birincisi, "hizmet" için para almamak, becerebilirsek, benim de
tercihim. Tamam, mümkünse, katılımcıdan para almayan eğitimler verelim,
faaliyetler düzenleyelim, sabit bir yerin masraflarını başka şekillerde
karşılayalım. Fakat, bu masrafların karşılanmasında, üye aidatlarını
yıllık 60-120 milyona çıkarmaya ne kadar güvenebiliriz, bilmiyorum.
Tamam, bu tür örgütler, üye aidatları ile ayakta durur, ama aidatı
toplamak da, en dertli zor işlerdendir. 347 kişi derneğin üyesi, genel
kurula katılma hakkı var, şimdiden yılda 10 milyon ödemeyi kabul etmiş,
üye olmuş, iyi güzel. Ama, kiralayacağımız sabit bir yerde, tuttuğumuz
alana göre, diyelim ayda 1-3 Milyar masrafımız olacak. Herhalde
başlangıçta, sadece Ankara'da bir ofis tutarız, mesela Ankara dışı
üyeler -kaç kişi bilmiyorum-, bundan pek faydalanamayacak. Yine de,
Ankara dışı şehirlerdeki üyelerden para toplayabilecek miyiz? Hadi
teknik olarak, web sitesi, VPOS, hallettik, insanlar kredi kartlarıyla
odedi. Senede 120 Milyon gibi bir ucreti odemeyi gercekten kac kisi
kabul ve taahhut edecek? Benim tahminim, böyle bir yer tuttuğumuzda,
yerleştiğimizde, oraya yoğun gelen, etkinlik yapan, eğitim-seminer
veren, her faaliyete katılan, 20-30 kişi olur. Bir o kadar daha arada
bir etkinliklere katılan olur, gerisi seyrek katılır ya da hiç katılmaz.
Benim en büyük endişem de, bütün maliyetin, sınırlı sayıda, mesela 30-50
kişiye kalması. Siz 200 kişiden ay 10 milyon toplarım diye hesap
yaparsınız, kira sözleşmesine imza atarsınız, ondan sonra 50 kişi fiilen
bu ücretleri öderse, gerisi "ben kullanmıyorum zaten, olmasa da olur"
diye aidatlarını ödemezse, şu anda birçok faaliyet fiilen birkaç kişinin
omuzlarında olduğu gibi, yine maddi yük de birkaç kişinin omuzlarına
kalır, diye cidden endişeleniyorum...

Bu tür sorunlar derneklerde çok olur. Evdeki hesap çarşıya fiilen
uymayabilir. Burada da, genel kurulda da herkes "aa tabi veririm ne
olacak, feda olsun" der, sonra kurarız web sitesine ödeme forumunu,
atarız "pamuk eller cebe" emailini, fiilen 35-50 kişi kredi kartı
bilgisini girer, ödemeyi yapar. Yani: üye aidatıyla masrafları
üstleneceksek, alınmamış parayı, garanti sanmayalım, önümüzü görmeden,
hatta bir güvenlik marjımız olmadan, borca harca kiraya imza atmayalım,
batmayalım... Şimdiye kadar, üyelik aidatından alınabileceği garanti
olan para 347x10,000,000=3,470,000,000/yıl paradır. Fazlasını isteyince
fiilen ne kadar insanın ödeyeceğini denemeden bilemeyiz. (Mekan-cg?,
Aidat-ekonomi-cg?)

Ama bence, 300+ üyeyle, bir mekanı karşılayabilmek, ve yönetebilmek
lazım, şöyle veya böyle...

Zaten "proje desteği" olarak da, çeşitli kaynak arayışlarında, aktif
görev alacağım (Proje-destek-cg?). Şenlik Genel Kurul bitsin, başlarım
çalışmalara, bir-iki haftaya, mesela Mayıs sonu gibi, sunarım ne
bulduysam...

Bir de bir tek ben "eğitimler cüzi de olsa ücretlendirilsin" demiş gibi
oluyorum, sanki ben dernek üzerinden para kazanmak istermişim gibi bir
yanlış anlaşılmaya meydan vermemek için, bu konudaki maillarımı
kesiyorum, ve herkesin tartışmasına bırakıyorum. Sonuçta karar herkesin,
bütün derneğin...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.