[dernek] LTS

From: Tayfun Türek (tturek@e-kolay.net)
Date: Mon 10 May 2004 - 23:25:33 EEST

Selam,

mesajlar? izliyordum, MEB konusunda birs,eyler yazmasan edemedim.
Öncelikle, ABD deki birçok okul
M$ un lisans takibat?n ? artt?rmas? sonucu linux a geçmek zorunda kald?
vede bu artarak sürmekte. Özellikle
okullarda ucuz bilgisayar laboratuar? kurmak üzere terminal server
özellig(i olan bir Linux ve özellikle eg(itimde kullan?lmak üzere birçok
uygulama ve ders içerig(i gelis,tirildi. Fedora 1 temeli üzerine, lts
(Linux Terminal Server) eki ve eg(itim için kullan?lacak birçok program?
içeren yaz?l?mlar içeriyor. Projenin ad? k12ltsp, web sitesi ve dag(?t?m
www.k12ltsp.org da ve birçok yararl? link var. Ben indirip bu sistemi
bir kamu yarar?na çal?s,an derneg(e kurdum. Sistem bir server ve 4
terminalden olus,uyordu, terminallerde 16mb ram, Celeron 400 is,lemci ve
boot rom olan bir ethernet kart?ndan ibaret, tüm sistemi 1300$ a
maletmis,tik. Asl?nda Amerikadaki okullar?n linux a geçerken bizim MEB
n?n M$ un cebine dolduracak kadar paras? varsa biz Amerikadan daha
zenginiz demektir. San?r?m yak?nda MEB /M$ vergiside
ödemeyebas,layacag(?z, art?k benzinemi, elektrig(emi yoksa su
fiyatlar?na eklerler bilemiyorum.

Tayfun Türek.

NOT: Bu tür Linux PC lab kurmak isteyenlere teknik yard?m etmeye haz?r?m.