[dernek] Re: Rv: Microsoft'tan hükümete açık teklif

From: Devrim SERAL (devrim.seral@gantek.com)
Date: Mon 10 May 2004 - 11:55:31 EEST

"Berk D. Demir" wrote:

> Aynen Marmaray projesinin tup gecit kismi hikayesinde oldugu gibi, bu is
> de cok oncenden baglanmis, noktasi koyulmustur.
> Mumkun olan en pahali, en guvensiz, en acaip rotaya sahip olan sistemi
> getirip kuran bu burokratlar, subat ayinda Microsoft ile zaten el
> sIkIsmIslardir.
>
> Gecmis olsun.
>
> 650.000 adet PC, donanimi ne olursa olsun kesinlikle Microsoft Windows
> XP isletim sistem ile gelecektir.
>
> Biz IMF kapisinda 1 milyar dolar icin yatarken, *borc* aldigimiz
> paralari da savuran bir ulkeyiz.

> [...]

Selam,
Birseye ulasmak icin onceden calismak lazim. Biz is isten gectikten
sonra XP ile verilmis
makinalari ozgurlestirmeye calisak bile sonucta Onlarin paralari
odenecektir.

Soyle bir dusunsenize MS TR icin ozel bir indirim bile yapsa Office +
WinXP icin en az
100$ alacaktir.. Ki bu en iyimser tahmindir..

Hesap = 600.000 X 100 = 60.000.000 $ eder..

Sonra gelecegini baglayacagimiz Ogrenciler ve Hocalara ne demeli?

Diger yandan peki biz MEB'in karsisina nasil cikabilirdik? Yani Ozgur
yazilim kullanin demekle bitiyor mu bu is?
Var mi projemiz? Ciddi anlamda bu projenin arkasinda duracak insan
gucumuz var mi peki?
Bu insanlar sorun yasayinca cevap alabilecekleri bir kurum veya sirket
var mi Turkiyede?

Belki umitsiz bir soru sordum ama ben cidden boyle bir guc goremiyorum.
Dernegimiz elinden geleni yapiyor. Ama
bu kesinlikle yeterli degil.

Devletteki burokratlarinda oturup idealist bizlerin gelin ozgur yazilim
veya isletim sistemi kullanin diyen bizleri
dinlemesini nasil bekleriz? Adamlar zaten orda koltuk derdindeler.
Oturup idealist dusunselerdi orda olamayacaklardi zaten!

Belki su asamada eger ihale sartnamesine bir sekilde ileriye donuk
olarak verilecek donanimlarin WinXX ve Linux ile
sorunsuz calisabilirligi ve driver destegi aranmasini sokabilirsek en
azindan bir ilerleme kaydedebiliriz.

Yani bir sekilde gerekli MEB ile gerekli irtibati kurarak gerekcelere
degisik onerilerimizi kabul ettirmeyi denemek gerekiyor.

Bir anda aklima gelenler bunlar..

Saygilarimla

Devrim SERAL