[dernek] ben de adayim!

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Fri 07 May 2004 - 02:54:49 EEST

Merhaba,

 Inanilmaz ama gercek :-)

 Dernegin ilk iki genel kuruluna katilan insanlar hatirlayacaktir, tum
"ittirmelere" karsin yonetim kuruluna aday olmamis ve seminer calisma
grubunun calismalarina katki vermeye devam etmistim.

 Peki ne degisti?

 Hatirlarsaniz, gecen genel kuruldan sonra olum sessizligi icine giren
yonetim kurulunu en cok elestiren insanlarin basinda geliyordum. Gectigimiz
son 5-6 ay icerisinde ise yonetim kurulu ciddi bicimde kabuk degistirerek;
calisma gruplariyla iletisim icinde olan, onlara destek olan, yillardir
birikmis var olan bircok soruna el atan ve cozum yolunda adimlar atan bir
yonetim kurulu haline geldi. Iki haftada bir yapilan toplantilarla, her ay
iki Pazar gunlerini yapilan/yapilacak isleri saatlerce tartisarak
harcadilar.

 Artik seminer calisma grubunun da belirli bir olgunluga ulastigini
dusunerek, ben de bu kadar guzel calisan insanlara katilmak ve
calismalarina omuz vermek istedim.

 Bir kurumun ayakta kalabilmesi ve yapisinin bozulmamasi icin, lokomotif
gorevi goren insanlarin olabildigince sabit kalmasi ve degisimlerin topluca
degil yavas yavas gerceklesmesi gerektigini dusunuyorum. Bugune kadar
toplam 2 genel kurul yapmis olmamiza karsin, yonetim kurullarindan onlarca
insan geldi gecti. Sabit kalmayi basaran bir tek baskanimiz Mustafa Akgul
oldu.

 Mustafa Akgul'un yaninda sabit kalacak baska insanlara da ihtiyacimiz var.
Tek basina bir insanin arkadan gelen insanlara tum kurum kulturunu
tasimasina imkan yok. Iste mevcut yonetimde ben bu isigi gordugum icin aday
olmaya karar verdim.

 Genel sekreterimiz Turker Gulum; dernek adina bircok resmi yazisma
yaparken, bir taraftan uye kayitlarini, karar defterlerini ve resmi
evraklari duzenlemeyi basardi. Ilk defa bircok kurumla karsilikli
sozlesme/protokol imzaladik. Ilk defa gercekten bir genel sekreterimiz
oldugunu hissettik.

 Saymanimiz Tolga Korkunckaya, belki de en zor gorunen isi -- dernegin
parasini, gelir/gider kayitlarini bankalarla yasanan sifre krizlerine
karsin son derece duzenli bicimde tuttu. Hem de belki yonetime girerken hic
boyle bir gorev almayi dusunmemis olmasina karsin. Kendinin olmayan, hatta
yuzlerce uyeye ait bir parayi yonetmek belki de en zorudur.

 Ben bir dernegin yonetiminin belkemigini bu 3 gorevin olusturdugunu
dusunuyorum. Saglam bir belkemigine sahip bir dernegin de, ileriye dogru
ilerleyebilecegine inaniyorum.

 Iste bugun, bu belkemiginin olustuguna inandigim icin yonetim kuruluna
aday oluyorum. Cunku tek basima bir sey yapamayacagimin farkindayim, saglam
takim arkadaslari olmadan yol kat edemeyecegimi dusunuyorum.

 Sizden istegim, ister bana oy verin ister vermeyin, bu 3 kisiyi mutlaka
tekrar secin ve gorevlerinde tutun. Boylece hep beraber senelerdir dernekce
sahip olmadigimiz bir lukse sahip olalim -- sureklilige. Yeni sectigimiz
yonetim bir anda sudan cikmis baliga donmesin, neye ugradigini sasirmasin.
Birbirlerine uyum saglama sorunlari minimum duzeyde kalsin.

 Mevcut yonetim kurulunda kalan diger 4 kisi olmasin mi, onlari begenmiyor
muyum? Yoo, cogunu begeniyorum. Ama bu az once bahsettigim 3 kisinin
gorevleri itibariyla calismaya devam etmelerini dernegin iki ileri bir geri
gitmemesi icin*olmazsa olmaz* buluyorum. O nedenle onlari tekrar secin
diyorum ve onlari yola devam etmeye davet ediyorum.

 Peki ben yonetimde ne yapmak istiyorum?

 Birkac tane onem ve oncelik verdigim konu var :

 - Calisma gruplari : Calisma gruplari aslinda dernegin yapacagi
calismalarin asil mutfagini olusturuyor. Aktif olmayan bazi calisma
gruplarinin itelenmesi, yeni hedefler dogrultusunda calisma gruplari
olusturulmasi, calisma gruplarinin verimli calisabilmesi icin uygun
insanlarin uygun gruplara yonlendirilmesi gerekiyor. Kendim de daha once
bir calisma grubunda aktif olarak calistigim icin, bu konuda onemli katki
verebilecegimi dusunuyorum.

 - Dernegin uye tabaninin aktif hale gelmesi : Gectigimiz aylarda yonetim
kurulu calisma gruplari ile ortak calisma konusunda onemli yol katetti. Bu
aksam sonuclanan "Yilin Penguenleri Odulleri" oylamasiyla da, ilk kez
dernek uyeleri arasinda elektronik olarak katilabilinen bir oylama ve karar
gerceklesti. Bu aliskanligin cesitli konularda uygulanarak artarak devam
etmesini istiyorum. Dernegin uyelerinin onemli kararlara katilimi arttikca,
daha fazla kendilerini dernegin sahibi olarak hissedeceklerini ve katkida
bulunacaklarini dusunuyorum.

 - Dernek ici bilgi akisi : Dernegimizin son donemlere kadar en buyuk
problemi, bircok calisma yapilmasina karsin bunlarin uyelere
aktarilamamasi, bu nedenle calismalarin birkac kisi arasinda kalarak
kisirlasmasi idi. Dogal sonucu, baska insanlarin da calismalara dahil
olamamasi oldu. Turker Gulum'un genel sekreterligin uzerine bir de sozculuk
gorevini de ustlenmesi sonucunda, son aylarda bu konuda biraz rahatladik.
Bu surecin artarak devam etmesini istiyorum. Gerekirse her gelismenin tek
tek cetelesini tutmaya kararliyim :-)

 - E-posta listeleri : Dernegin en onemli calismalarindan biri olan
e-posta listelerinin su anda cesitli nedenlerden dolayi olabileceginden cok
daha az verimle calistigina inaniyorum. Listelerin yapisindan, icerik
belirsizliginden, netiket eksikliginden kaynakli cesitli problemler
oldugunu dusunuyorum. Son aylarini birkac yillik yigilmis isi yaparak
gecmisi kurtarmayi basaran yonetimin, onumuzdeki donemde bu daha az acil
ama oldukca onemli konuya da el atmasinda ve listelerde yazisan insanlarla
birebir diyalog icerisinde cozume ulasmasinda on ayak olma niyetindeyim.

 Peki ben kimim? :-)

 - 1985'te ilk bilgisayarim bir ZX Spectrum 48K oldu.
 - 1991'de PC dunyasiyla tanistim.
 - 1995 yilinda BBS'ler, Hitnet/Fidonet sayesinde bilgisayar aglarina
bulastim, dogal uzantisi olarak ayni anda birkac islem yapabilen bir
isletim sistemine ihtiyac duyunca OS/2 ile tanistim.
 - 1997'nin son ayinda is hayatina atildim, ilk isimde Linux ile
karsilastim. Uzatmalari oynayan sevgilim OS/2'den ayrilmami sagladi.
- 1999'un Kasim ayinda, dernek adina ilk seminerimi Turkiye'de Internet
Konferansi'nda verdim.
- 2001'in Mart ayinda pratikte dernegin seminer calismalarinin
organizasyonunu yurutmeye basladim.
- 2002'nin ilk gunlerinde, dernegin ilk yonetim kurulunun calisma gruplari
orgutlemesine gitmesi ile beraber seminer organizasyon isinin adi konmus
oldu ve seminer calisma grubunun baskani oldum. Bugune kadar 3 yil boyunca
da bu gorevi, bircok arkadasin ciddi katkilariyla surdurmeyi basardim.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694