[dernek] Re: LKD icin is plani (master ?)

From: Berk D. Demir (bdd@mindcast.org)
Date: Thu 06 May 2004 - 11:58:34 EEST

Ethem Derman wrote:
> Devrim ve Berk'in Cagatay Cengiz'e karsi yazdiklari bana gore yeni YK
> adaylarinin kacmasina neden olur. "Nasi yani?!?" den kasit nedir
> acaba, sevgili Berk ne sormak istiyor, ben anlamadim,

Bir analoji yapalim. Belki daha iyi anlarsiniz.

Universitede bir rektorluk secimi yapilacak. Rektor adaylarindan bir
tanesi "ben rektor olmak istiyorum" (aynen bu cumleyi kullanarak)
icerikli ve baska hic birsey yazmayan bir e-postayi universite geneline
atiyor.

Nicin rektor olmak istiyor, hedefleri nedir, ozgecmisi nasildir bunlari
merak etmez mi ona oy verecek akademisyenler?

Damdan duser gibi bir mesaj atarsaniz. "Nasi yani?" diye *saskinligi*
ifade eden bir yanit alirsiniz.

> sanirim yasliliktan olsa gerek. Yarin ben de YK adayim olsam ve boyle bir soru
> sorulsa ne yanit verecegimi bilemem. Lutfen biraz daha dikkatli
> davranalim.

Siz YK adayi olurken, elinizde piponuzla cikip "ben adayim" diyip
secilmeyi umacak misiniz? Hic bir hedefinizi anlatmadan?
Sizi yanlis tanimiyorsam boyle birsey yapmazsiniz.

> Genel kurulda insanlari zorla YK adayi yapiyoruz sonuc
> husran oluyor, birileri kendiliginden aday oluyorsa onu alkislamamiz
> gerekir diye dusunuyorum.

Bu son cumlenin artik demogojiye dogru yol aldigini dusunuyorum. LKD
yonetim kurullarinin husran olmasinin sebebi *zorla* aday yapilanlar
degil, bir arada calisabilecek nitelikte bir grup olmayisidir.

O yuzden *ciddi* ve *buyuk* STK'larda liste usulu secim yapilir ki
kritik olan kurum yonetimi ego catismasina donusmesin.

Bu arada kisisel bir gozlemim de insanlarin zorla aday yapildiklari
degil, "arkadan itelenmek" istekleridir. Kimse zorla aday olmaz. Bakiniz
Doruk Fisek iki secimde de efendi gibi "ben aday olmayacagim" diyip isin
icinden cikmistir. "Hadi hadi sunun da adini yaz listeye" dediginiz
kisiler cidden aday olmak istemeseler cikip bunu dile getirirler.
Egosu bu kadar yuksek ve lider olmaktan baska hic birseyi
kabullenmeyecek insanlarin olusturdugu bir toplulukta bu da normal
karsilanabilecek bir durumdur.

Bakin bu mailin konu kisminda "Re: LKD icin is plani (master ?)"
yaziyor. Konunun nereden nereye geldigini goruyor musunuz?
Listede ne konusulurken, birisinin nasil ilgisiz bir yanit yazdigini ve
diger insanlarin da (ben dahil bu konuda konusan herkes) nasil temel
konuyu saptirmaya yardimci oldugumuzu...

selamlar,
bdd