[dernek] Re: Afis-Bogazici Universitesi

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 01:41:15 EST

    Selam,

    > Simdi su da var
    > belki abartma diyebilirsiniz ama
    >
    > bizim milletimiz afis asmak, ozgur hareketler vb. seylerden korkar
    > hala mi korkar evet hala korkar
    >
    > simdi onlari ikna etmek icin bak bunun hersey bedava para vermeyeceksin
    > ve de istedigin kadar soru sor yanitlayan var
    > hava bedava su bedava demeli :P

    İşte bunu derseniz herşeyi yanlış anlatmış olursunuz. Hem de herşeyi ile
    yanlış anlatmış olursunuz. Çünkü hiçbirşey bedava değil! Özgür ama
    bedava değil.

    Çünkü bunu yaptığınız zaman adam ben RedHat AS veya SuSE Enterprise niye
    bedava alamıyorum diyor :) Linux değil mi bunlar. veya senin ona
    sağladığın desteğin de ücretsiz olacağını düşünüyor.

    Bir başka yanlış bilgilendirme türü ise "Linux ile herşeyi
    yapabilirsiniz". Yanlış. Toptan yanlış. İnsanlar bunu duyuyorlar genç ve
    fanatik Linux severlerden bu sefer sana geliyor misal bir protokolun
    kendisinde olmayan birşeyi yapmanı istiyor. Anlatıyorsun olmayacağını bu
    sefer sana "aaa ama Linux la herşey yapılabilir değil mi idi?" diyor.

    Bunların yanında tabii ona buna experimental şeyleri size yaparız
    diyerek deneyimsizlik/bilgisizlikten yapamayan kişi/kurumların yarattığı
    yargılarda olayın başka boyutları tabii ki.

    Sanırım artık bir tane de GNU/Linux hakkında yanlış bilinenler türü bir
    döküman yazmak/çevirmek gerekiyor.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant